Komentáre

Obrázok používateľa CrawlingChaos
Št, 29. 03. 12 - 16:04 ad O neekologickom správaní lyrického subjektu D. Želinského | CrawlingChaos

znizenie spotreby moze sposobit znizenie vyroby, prepustanie a celkovu krizu systemu:)

Obrázok používateľa dazda
Št, 29. 03. 12 - 15:50 ad O neekologickom správaní lyrického subjektu D. Želinského | dazda

zart?

je nasou povinnostou upozornovat na a pripadne sa tvrdo postavit proti nevhodnemu obsahu literatury

ako maju zdravo vyrastat dalsie generacie, ked je vsade plno sexu, vulgarity, nasilia a skepsy - poezia ma prinasat to pekne

Obrázok používateľa dazda
Št, 29. 03. 12 - 15:47 ad O neekologickom správaní lyrického subjektu D. Želinského | dazda

najprv by som upozornila, ze pojem 'neekologicky' celkom nevystihuje to, o com sa casto rozne subjekty snazia rozpravat - mal by byt nahradeny skor pojmom 'enviromnetalne nevhodny' a podobne, kedze environmentalny sa tyka ochrany zivotneho prostredia a ekologicky sa tyka vednej discipliny zaoberajucej sa vztahmi medzi organizmami vnutrodruhovo, medzidruhovo a medzi organizmami a ich prostredim - nemusi to byt uplne nespravne, ale mne osobne sa casto takmer nozik vo vrecku otvara.

inak kvitujem tvrde potretie Zelinskeho snah demotivovat snazenia o zachranu zivotneho prostredia, urcite by sa mal nad sebou zamysliet a opatrnejsie 'vypustat' rozne tvrdenia, ktore ovplyvnuju citatela a mozu mat dosah napriklad na dospievajucu mladez.

kazdopadne by som este chcela upozornit, ze triedenie odpadu nie je prvym krokom - prvym krokom je znizenie spotreby.

smrt konzumu!

Št, 29. 03. 12 - 15:19 ad O neekologickom správaní lyrického subjektu D. Želinského | Miroslava Ábelová (bez overenia)

Pokial ide o tuto "recenziu", pevne verim, ze som len nepochopila zart.

Pi, 09. 03. 12 - 09:17 ad zvrat | Hasdrubal

dazda, fauna a naturalisticka telesnost - ake nevidane spojenie :)

Obrázok používateľa dazda
Po, 05. 03. 12 - 16:30 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | dazda

kupila som si E. Bondy - Saman/Mnisek/Novy vek

a vymenou ziskala .) Lama Yongden, A. David-Neel - Mipam, lama s Paterou moudrosti

Obrázok používateľa dazda
So, 03. 03. 12 - 15:47 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | dazda

dostala som B. Mathesius - Zpevy stare Ciny

a kupila si Sosicu Sen XV. - Cesta caje, mysl caje

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 21. 02. 12 - 13:30 ad hák | James Juyce

hej, bolo, kvalita literatury nastastie nezavisi od temy

Obrázok používateľa Dievčatko
Ut, 21. 02. 12 - 13:22 ad hák | Dievčatko

zvládol by si to..

a bolo by to aj literárne hodnotné...

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 21. 02. 12 - 12:25 ad hák | James Juyce

tolko zbytocneho casu zase nemam

Obrázok používateľa Dievčatko
Ut, 21. 02. 12 - 12:16 ad hák | Dievčatko

mohol by si mi nejak podrobnejšie opísať tvoju predstavu o mne? možno aj báseň by z toho mohla byť..

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 21. 02. 12 - 10:23 ad hák | James Juyce

ved netvrdim, ze tuzim po tom, aby si ma prekvapoval, len som konstatoval, ze tvoje vyjadrenie je uplne v sulade s mojou predstavou o tebe

Obrázok používateľa Dievčatko
Po, 20. 02. 12 - 22:09 ad hák | Dievčatko

netuším prečo by malo. nemám potrebu ťa prekvapovať (::)

Obrázok používateľa Dievčatko
Po, 20. 02. 12 - 19:31 ad hák | Dievčatko

spapkal som ti to mi naopak pripadá o dosť chutnejšie

Obrázok používateľa James Juyce
Št, 16. 02. 12 - 15:11 ad hák | James Juyce

to je tak, ked sa text necita, ale konzumuje, este nechutnejsie by bolo, keby si napisal: spapkal som ti to

St, 15. 02. 12 - 14:02 ad hák | tm (bez overenia)

a užité escapelle

Pi, 10. 02. 12 - 13:33 ad Nástenka | goladkin (bez overenia)

chronologia facebooku je z dola nahor

 

Obrázok používateľa trolejbus
Pi, 10. 02. 12 - 11:22 ad Spomienka na Jána Ondruša | trolejbus

Jedna z najhorších akcií, na ktorých som bol. Ak teda nebola tou najhoršou. Absolútny chaos, nič nemali pripravené, chabá improvizácia.

M. Hamada vlastne iba čítal doslov z novej knihy Ján Ondruš (súborné dielo, vyšlo v Kalligrame).

M. Ondruš nič nepovedal, iba nám ho predstavili.

I. Štrpka bol vraj chorý a neprišiel.

Z. Rédey. Hrozný prejav. Ale aspoň sa snažil vyvolať diskusiu, keď trošku kritizoval tú publikáciu, že tam chýbajú pôvodné vydania zbierok a obsahuje iba Ondrušom prepracované básne z "poslednej ruky". Na to mu stihol Hamada iba raz odpovedať, lebo večer už mal končiť a moderátor sa to pokúšal naznačiť, na čo sa Hamada nasral, že mu stále berie mikrofón.

I. Kováč odmietol používať mikrofón: "Elektrika do poézie nepatrí." Pričom keď niečo vravel, tak ho nikto nepočul.

No a Markovičova zhudobnená verzia jednej Ondrušovej básne bola iba ďalšia rozpačitá a kostrbatá vsuvka.

Obrázok používateľa andrej
Št, 09. 02. 12 - 10:55 ad Nástenka | andrej

hah dobre

 

a ziadna cinnost uz nebola lebo sa nevedela vymotat z azbuky?

Obrázok používateľa andrej
Ut, 07. 02. 12 - 22:21 ad Matematika pre 1. – 3. ročník odborných učilíšť | andrej

hladas rozlicne vtipne a hrave formy na kydanie na sk basnikov - tato myslienka mi je sympaticka, no uz by som si od teba rad precital aj nieco ine

Obrázok používateľa CrawlingChaos
So, 21. 01. 12 - 01:07 ad Otec | CrawlingChaos

vtipne je prave hadat, ktore slova boli zamenene, co sa vlastne paroduje

to, ze ide o prerabku mi bolo jasne

ked sa vedla polozi povodna basen, straca to napatie

ale suhlasim, ze nie kazdy text je vhodny na parodiu, hrubo ideologicke texty su lahky terc, no nebolo to ani najhorsie

Obrázok používateľa James Juyce
Pi, 20. 01. 12 - 20:39 ad Otec | James Juyce

v tomto pripade paradoxne plati, ze original je vtipnejsi ako vtipna prerabka, pretoze v tom originali funguje presne to, co hovoris, v tvojej verzii uz nie

Obrázok používateľa trolejbus
Pi, 20. 01. 12 - 16:12 ad Otec | trolejbus

Povodne bol hlavnou postavou basne Gottwald a nie Ronaldo. Islo viac-menej iba o moju zabavku, uz samotne soc. basne mi pripadaju dost vtipne a tak som sa pohral. Nepopieram, ze basen moze vyznievat nudne, ale vacsina tychto (a nie len tychto soc.) ani nemala ambiciu zabavat, vtipkovat. Ucelom bola adoracia, ktora vsak vyznieva vtipne.

Obrázok používateľa dazda
Št, 19. 01. 12 - 21:57 ad Otec | dazda

aj som si to v kutiku (neviem coho) myslela, ze to moze byt tematicke, ale hold, necitam Mihalika, nevadi, tak som slapla vedla

kazdopadne, je to nuda

Obrázok používateľa James Juyce
Št, 19. 01. 12 - 20:59 ad Otec | James Juyce

nemas celkom pravdu, tu sa nemusime opierat o znalost autora, ide totiz o adaptaciu basne vojtecha mihalika, ale na druhej strane suhlasim s tym, ze text posobi rozpacito, nefunguje velmi, co moze byt sposobene aj vyberom "originalu", ktory neposkytuje dostatocne produktivne momenty

Obrázok používateľa dazda
Št, 19. 01. 12 - 16:32 ad 3 sec. | dazda

suhlasim s Jakubom, co sa tyka useknutia

žižo je super slovo:)

 

Obrázok používateľa dazda
Št, 19. 01. 12 - 16:30 ad Otec | dazda

ja viem, ze je to recesisticky pocin

ale jedine to, si znamy clovek, nemoze zarucovat legitimnost tej recesie

neviem, na inych portaloch by si bol zdrbany pod ciernu zem, tu mi to pride akurat prepisknuta nuda

Obrázok používateľa dazda
Ut, 17. 01. 12 - 01:30 ad kloaka 3/2011 | dazda

link ma nejaku vadu

inak parada, idem sa pohrúžiť

e: fajna nahoda, str. 43: 2: tu Lindu poznam

Obrázok používateľa CrawlingChaos
So, 14. 01. 12 - 14:27 ad 3 sec. | CrawlingChaos

je to super dramaticke, az na posledny vers, ktory to brzdi a posuva niekam inam

navyse bez neho by to bolo dobre useknute, este by to malo vacsi naboj

Obrázok používateľa CrawlingChaos
Ut, 03. 01. 12 - 16:11 ad 10 : 0 | CrawlingChaos

tu sa mi zda, ze juxtapoziciou sportu a cirkvy sa autor snazi o nejaku pointu

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 02. 01. 12 - 02:20 ad Neviem, čo robíme v tomto byte | James Juyce

ja som zamerne hovoril o technickej stranke veci (hoci jej oddelovanie od vyznamovej stranky je pomerne umele, ale pre ucely tejto debaty je toto zjednodusenie hadam akceptovatelne), pretoze na inych rovinach skratka istu estetiku neviem, nechcem a odmietam ocenit (viem to - a rad tak hocikedy urobim - vyargumentovat a zdovodnit), nijako ma isty typ diel nezasahuje, pretoze uz ich esteticke vychodiska su mi proti srsti, mam svoj nazor (hovorme tomu pokojne aj predsudky), ktory nemienim skryvat a ktory mi brani viacere pristupy k tvorbe povazovat za zaujimave, nemyslim si, ze tymto sa odlisujem od kohokolvek ineho

 

iste by sa dalo argumentovat dogmatizmom, prepiatym subjektivizmom atd., ale bolo by asi naivne sa domnievat, ze pripadna alternativa k tomuto pristupu by nebola len tymto istym pristupom na inej urovni, prip. pod krajsou maskou (napr. pod maskou bezpredsudkoveho pristupu k rozlicnym estetikam a oslobodeneho posobenia rozmanitych textov na nase vedomie - totiz uz len viera v takuto moznost je pre mna subjektivizmom ako vysitym atd. - tym samozrejme nehovorim, ze tento pristup zastavas)

Po, 02. 01. 12 - 01:46 ad Neviem, čo robíme v tomto byte | andrejj (bez overenia)

nehovoril som o tom, ci je to technicky urobene dobre, ale skratka o tom, ci to v sebe nieco ma, ci je to niecim putave, zaujimave, alebo nejakym sposobom hodnotne. a aj ked ti ten "sposob tvorby" (o tom, ci je to sposob, by sa tiez asi dalo polemizovat) pride jednotny, vysledky rozhodne jednotne nie su, uz len tie dva priklady, co si spomenul, sa podla mna dost lisia, ale to uz ma asi co docinenia s tvojimi predsudkami voci akejkolvek reflexivnej tvorbe (neodsudzujem, necudujem sa, len sa domnievam, ze vo vsetkom sa da selektovat medzi srackou a zaujimavym textom, ci uz je emocii pozbaveny, alebo nie)

 

hej, dopustil som sa generalizacie, ale banalita je podla mna stereotypna vo svojej podstate.

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 02. 01. 12 - 00:35 ad Neviem, čo robíme v tomto byte | James Juyce

hej, vo svojej podstate je pre mna ten (na menej ci viac posobivych obrazoch postaveny) sposob tvorby svojim efektom identicky - bez ohladu na individualne spracovanie, rovnako ako viazany vers sa mi zda komicky aj vo svojom najkvalitnejsom spracovani, viem posudit, ci je to technicky urobene lepsie alebo nie, ale ani dobre urobeny text tohto druhu vo mne nijako neumensuje rozporuplne stanoviska

 

a je smiesne, ze mi vycitas generalizaciu, ked ty si sa jej dopustil rovnako: "naivna banalita je ovela nudnejsia", cize kazda naivna banalita?

Ne, 01. 01. 12 - 23:45 ad Neviem, čo robíme v tomto byte | andrejj (bez overenia)

lenze toto je (aspon pre mna) dost stupidna generalizacia, to, ci je to zaujimave a putave, alebo nie, je predsa mozne hladat individualne v jednotlivych obrazoch, alebo mi chces povedat, ze su vsetky identicke? ide o specificky rukopis, nie o to, ci to vyplna nejake sablonky, alebo nie

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 01. 01. 12 - 22:41 ad Zenový rozmer chorvátskej kolonizácie na Slovensku | James Juyce

dost predvidatelna, a na to, ze je nevazna, mohla byt aj vtipnejsia, ale neva

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 01. 01. 12 - 22:31 ad Neviem, čo robíme v tomto byte | James Juyce

ako pre koho, ja za ovela nudnejsie povazujem zalahu kvazisurrealnych ci inych obrazov (napr. typu cestovatel, patagonia atd.), zatial co naivna banalita ako ironia, ci zamerna rezignacia na dajaky "hlbsi" vyznam je mi ovela blizsia

Ne, 01. 01. 12 - 15:44 ad Neviem, čo robíme v tomto byte | andrejj (bez overenia)

nie je, naivna banalita je ovela nudnejsia

Obrázok používateľa trolejbus
So, 31. 12. 11 - 13:19 ad Zenový rozmer chorvátskej kolonizácie na Slovensku | trolejbus

Nebolo iného východiska, vedený prapôvodnou prirozdenosťou som postupovať inak nemohol. Priviedla ma až k nevyhnutnej (prvoplánovej) syntéze podobne ako to dopadlo s chorvátskymi konolistami a ich splynutím so slovenským etnikom. Dobrá výhovorka?

Obrázok používateľa James Juyce
So, 31. 12. 11 - 10:56 ad Zenový rozmer chorvátskej kolonizácie na Slovensku | James Juyce

prvoplanove je spracovanie zaveru textu, o prapovodnej prirodzenosti ani slovo

Syndikovať obsah