1. Rodný dom Jozefa Tisa
komunikačný cieľ- Presvedčiť verejnosť, že ste dobrý človek, dobrý Bytčan.
návrh na prevedenie- odfoťte sa pred rodným domom Jozefa Tisa v Bytči. Počas fotenia predveďte výsmevné škodoradostné gesto. Inšpirujte sa detstvom. Týmto aktom, ktorý následne zverejníte na sociálnych sieťach upozorníte na fakt, že hoci pochádzate z toho istého mesta, ako monsiňór Dr. Jozef Tiso, poslali ste do koncentračných táborov podstatne menej občanov vašej krajiny než on a ste teda lepší človek.
možné riziká- nie ste dobrý človek, nie ste dobrý bytčan, ste fašista.
2. Galéria 28
komunikačný cieľ- Vyjadriť názor, že sa necítite ako umelec a chcete, aby všetci tí, ktorý vás zaňho považujú, zhoreli v pekelných ohňoch.
návrh na prevedenie- nedostavte sa na čítačku, na ktorú ste boli pozvaný a zapálte inštitúciu, v ktorej sa má daná čítačka konať. Veľkým úspechom by bolo, ak by sa vám podarilo u divákov vyvolať strach. Na pomoc si vezmite burku, krbové zápalky a vhodný pokrik.
možné riziká- zrealizovaním danej performance sa vystavujete riziku, ktoré je spojené s obviňovaním vás, ako autora, z egocentrizmu, vďaka čomu môžete byť prirovnávaný k básnikovi, prípadne inému umeleckému povolaniu. Ďalej môžete byť označovaný za pózera, dokonca pózera na druhú.
3. Hranica
komunikačný cieľ- Pripomenúť čo najväčšiemu množstvu občanov Česka a Slovenska, že sme si blízki a rozumieme si.
návrh na prevedenie- postavte sa na ľubovolnú hranicu medzi Českom a Slovenskom a prekročte ju. Následne urobte ten istý pohyb, ale v opačnom smere. To je, čo?
možné riziká- Počas doskakovania na územie susedného štátu sa vaša noha dotkne banánovej šupky, vďaka čomu stratíte stabilitu a dôveru v susedný štát. Taktiež sa môžete vydať zlým smerom a pomýliť si hranicu Slovenska a Česka s hranicou Slovenska a Maďarska.
4. Reklamná agentúra
komunikačný cieľ- Ukázať svetu, že sme ovládaní médiami, reklamou a touto hnusnou kapitalisticko-žido-bolševicko-fašisticko-nemecko-americko-ruskou čínou.
návrh na prevedenie- zamestnajte sa v reklamnej agentúre a získajte o vašej hypotéze relevantné dôkazy. Vydierajte majiteľov agentúry zverejnením citlivých informácii, ktoré ste získali a “výkupné”,v akejkoľvek podobe, darujte nezávislým médiám.
možné riziká- váš šéf vám prestane dôverovať a dostanete výpoveď. Zistíte, že všetky média sú nezávislé a nebudete si vedieť vybrať.
5. Facebook
komunikačný cieľ- upozorniť na neschopnosť, respektíve neochotu polície a protidrogového oddelenia dolapiť dealerov drog.
návrh na prevedenie- komunikujte s vašim dealerom výlučne prostredníctvom facebooku a iných sociálnych sietí. Zverejňujte na vašich osobných účtoch obsah, z ktorého musí byť jasne odčitateľné, že máte toho veľa na rováši. Pridajte si do priateľov, čo najviac príslušníkov policajného zboru. Navštívte Považskú Bystricu a všetkým na facebooku oznámte, že ste ju navštívili. Navštívte Českú Republiku.
možné riziká- Nedostatočný počet príslušníkov policajného zboru. Prídete o ďalšiu spojku.
6. Čistinka
komunikačný cieľ- Podpora pre vegetariánov
návrh na prevedenie- Za pomoci niekoľkých priateľov vybudujte na vybranej čistinke posed pre vegetariánov. Umiestnite ho v tesnej blízkosti posedu, určeného pre nadšencov lovu vysokej zveri. Na vami vybudovanom posede môžu počas loveckej sezóny spoločensky aktívni vegetariáni v tichosti protestovať.
možné riziká- Vstup vegetariána do polovníckeho posedu a jeho následné nutkanie niečo zabiť, prípadne postreliť. Znižovanie stavov u protestujúcich vegetariánov.
Odkazy:
[1] https://membrana.sk/profile/starous-lee
[2] https://membrana.sk/cat/volne-verse