TA3 - HOSŤ V ŠTÚDIU: Kamil Boroš o investovaní do ľudského mäsa

0 hlasov

pornograf

 

Za ostatných 10 rokov ľudia najčastejšie investovali peniaze do zlatých chlpov a zlatých reťazí – tie ako vidíme naberali na popularire hlavne od roku 2005 do júla 2010. Podľa všetkého to má koreláciu s dobovým nárastom záujmu menších skupín, alebo jednotlivcov o netradičné fetišistické praktiky. Neskôr prišli na rad zlaté zúbky. Tento trend bol najviac propagovaný hudobnou stanicou Mtv.

Zároveň vidíme, že aj keď si zlato uskladníte v otvorených priestoroch ako je napríklad telo partnerky, alebo partnera, ostáva v bezpečí: napr. nejakým svojim kusom zlata v podobe menšieho medailónika sa môžete pochváliť aj na sociálnej sieti ako to naposledy urobil Thomas Ulej, keď si prebral cenu ktorej sa mu dostalo v jednej literárnej súťaži.  

https://sk-sk.facebook.com/photo.php?fbid=10152869024735408&set=a.10150199686010408.435588.101376290407&type=1&theater

 

Obrázok používateľa a.libertine
So, 22. 06. 13 - 18:03 ad TA3 - HOSŤ V ŠTÚDIU: Kamil Boroš o investovaní do ľudského mäsa | a.libertine

pôvodne som uvažovala či tam ten popis dať, ale chcela som ako si to napisal poukázať "na širšie chápanie človeka ako priestoru/prostriedku pre investície" - ten koniec s ulejom tiež vnímam ako veľmi málo sématicky napojený na ten zvyšok a že by to chcelo nejakú vsuvku

 

ta plochosť prvého odstavca - tým že je to zasadené do mediálneho prostredia tak sa tým môže poukazovať na niektoré praktiky novinárov - podceňovanie, infantilizovanie, debilizácia čitateľa (pôvodne som v tom texte mala niekoľkokrát spomenuté aj spojenie "vidíme na tomto grafe"), ale i problematiku infantilizácie žien médiami kde potom to zlato v spojistosti s takým textom tvorí istý oxymoron pretože sa bežne asociuje skôr s adult - pričom v súčastnosti sú pozorovateľné celkom extrémne trendy v tejto veci

http://i2.wp.com/fashiongonerogue.com/wp-content/u...

Obrázok používateľa trolejbus
Št, 20. 06. 13 - 08:26 ad TA3 - HOSŤ V ŠTÚDIU: Kamil Boroš o investovaní do ľudského mäsa | trolejbus

Ženské telo v grafe nahrádza (alebo kopíruje) pôvodnú krivku. Merná jednotka gr tu reprezentuje nie mernú jednotku, v kt. sa zvykne uvádzať cena zlata, ale mení sa pôvodné slovo, z kt. vznikla. V kontexte básne reprezentuje gr anglické slovíčko girl (dievča).

Obrazová časť potom nesie informáciu s kritickým či ironizujúcim ostňom. Môže ísť o analýzu existencie bytosti z mainstreamu - zlatokopky, alebo aj o kritickú reflexiu jazyka investičných analytikov.

Textová časť tiež nadväzuje na iróniu obrazovej. Prvý odstavec viac korešponduje s grafom, komentuje to, čo na ňom vidíme. Pričom sa však do istej miery pohráva s tradičným chápaním grafov. Ako som už napísal, ženské telo tu nahradilo pôvodnú krivku grafu (čo je tiež ironický komentár) a to otvára možnosti pre alternatívne čítanie údajov z grafu. Deje sa to tak, že postupujeme od "zlatých chlpov" a "zlatých reťazí" k "zúbkom". Dôraz sa tu kladie na veci, kt. možno viac-či menej priamo vidieť na grafe, čo sa mi zdá trocha škoda, nejaký posun by tu nezaškodil.

Druhý odstavec sa venuje problematike uskladnenia cenných kovov. Tu sa takisto stretávame s kritickým pohľadom. Tentoraz (alebo opäť) to môže byť napr. komentovanie stereotypov o partnerke ako okrase, to sa však ihneď neguje pridaním do textu "partnera" a to poukazuje na širšie chápanie človeka ako priestoru/prostriedku pre investície. V závere sa ešte text stihol vysmiať T. Ulejovi za cenu I. Krasku, kt. sa tu chápe iba ako investícia alebo spôsob uchovávania hodnoty (nie však v zmysle uchovávania umeleckej hodnoty).

 

Na textovej časti básne by som ešte popracoval, zdá sa mi to zbúchané veľmi narýchlo, o čom ma presviedčajú aj chybné čiarky. Zdá sa mi, že, hlavne v prvej časti textu, to kĺže veľmi po povrchu grafickej časti (ako som to už naznačil vyššie). Navyše sa mi zdá text trocha nesúrodý ako celok, napríklad mi chýba väčšie spojenie medzi T. Ulejom a zvyškom textu. To by mi v básni veľmi neprekážalo, avšak v texte, kt. sa usiluje dikciou približiť skôr k jazyku ekonomických analytikov, to vidím ako mínus.

Poslať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
To prevent automated spam submissions leave this field empty.