tiez som mal k tejto basni spociatku ambivalentny vztah, mozno som ju aj nenavidel (najma pre usilie, ktore ma stala, pricom s vysledkom som nebol vobec spokojny), ale s odstupom casu ju coraz viac beriem na milost
nulova hodnota pre mna.. asi som blby.. ale pride mi to strasne vykonstruovane, technicky pozliepane, bez nejakeho zaujimaveho silneho momentu pre mna.. tak strojove (nezovseobecnujem tvoju tvorbu, mal si kopu veci so zaujimavym emocionalnym nabojom alebo spadom)..
ukotvenost v tomto jazykovom a kulturnom priestore mi neprekaza, zatial nikto neprejavil zaujem prelozit moje texty do cudzieho jazyka, cize s touto alternativou v tvorbe nekalkulujem, cerpam z jazykovych vrstiev, ktore su mi blizke a k dispozicii
nerozumiem tomu, co myslis oddelovanim poezie od vedy, ja som cital mnozstvo poezie, kde su tvorivym a obohacujucim sposobom vyuzite matematicke postupy (staci si aj tu precitat chaosove kombinatoricke texty), prip. sa cerpa z terminologickych a konceptualnych vrstiev jednotlivych vedeckych disciplin, prave to spajanie navonok nespojitelneho (resp. tradiciou nedovoleneho) je tym carom
musis si pockat, ked budem pred kramami - ale k veci - takze chces dosiahnut vyrusenie citatela a jeho aktivizaciu k premyslaniu. To iste sa ti paci na sebe pri tvoreni - nova forma - nove slova - aktivizacia seba ako autora pre skladanie pre-intermediate diel s urcitou myslienkou liniou, ale bez nutnosti pointy. ale. dve veci.
1. nacionalizmus - alebo by som to nazvala skor spatost s kulturnymi a jazykovednymi korenami a tradicou. - zasiel si tak daleko v svojich veciach - ze ti zakladny fond jazyka nestaci - presiahol si ho plus pouzivanie archaizmov - neni to nic zle - ale tato poezia je tak zlozita na prelozenie, ze je odsudena na urcite podobne kulturne roviny a nikdy - sa to nepodari prelozit do ineho jazyka tak, aby bola zachovana - tato ohlodaná expresívnost formy, ktoru pouzivas. odsudzujes tymto svoj styl na "určený" špecifickej skupine a z toho vyplýva aj vec 2. automatizovany - naprogramovany styl tvorby je okrajom - kde zacina matematika, všetky pobodné mne známe pokusy z minulosti literatury "modernistov" zlyhali. Vacsina ludi skratka stale striktne oddeluje umenie od vedy... (:) kamos, ktoreho som sa pytala, ze preco, odpovedal, že musí pritom prepnut hemisfery)
vzhladom na tvoje prve slova som dufal, ze budes viac zla, ale k veci - usilie vytvorit program, ktory by vytvaral hotove texty mi je sympaticky, hoci ukryva viacere rizika - tym najvyraznejsim je pre mna po istom case zmechanizovany vysledny produkt bez dalsich tvorivych a inovacnych posunov, to by sa dalo osetrit neustalym inovovanim programu, co je v podstate regularna umelecka tvorba posunuta na inu uroven, cize proti programovaniu nemam nic (vplyv, stopa a tvorivost cloveka je tu zastupena s rovnakou intenzitou - len na inej urovni - ako v pripade "klasickeho" sposobu pisania), dokonca by sa s istym nadhladom dalo povedat, ze pisem preto, lebo neviem programovat
nemyslim si, ze maximalne zdoraznujem formu na ukor obsahu, moze sa zdat, ze forma je az prilis okata a prebija cokolvek za nou, ale mne sa zda obsah mojich textov niekedy az prilis transparentny, v mojom pripade ide v podstate o dosledok unavy a nudy z foriem, ktore poznam, o usilie najst nove sposoby vyjadrenia, ktore by vyznamnejsie aktivizovali citatela/ku (vratane mna), som presvedceny, ze stare formy su do znacnej miery vycerpane a ich ucinok na citatelov/ky nie je vyrusujuci, ale naopak uspavajuci a spazivnujuci
pocas mojej tvorby neprebieha sifrovanie pointy, pretoze sa o ziadnu vedomu pointu neusilujem, vysledny tvar by mal ponukat iste riesenia, pricom pri tvarovani textu sa skor pridrzam istych mojich mentalnych a estetickych struktur nez temy alebo posolstva, ktore chcem vypovedat, pretoze sa domnievam, ze to, co by sa dalo nazvat temou alebo myslienkou, je uz hlboko a neodvratne obsiahnute v tych (navonok formalnych) strukturach
ja budem mozno zla - ale uz dlhsie uvazujem nad tym, ze mozno by sa dal naprogramovat nejaky editacny výberový program z ktorého by vychadzali podobne veci. :) nie, prepac, ja len nerozumiem tejto basni, vlastne ani tvojim basnam pred tym, preto chcem vediet odpovede na pre mna zakladnu otazku a dam ti pokoj : takze
aky je ucel - maximalneho zdoraznenia formy na ukor obsahu?
pretoze ja to vidim len ako hru o najprekvapivejsiu metaforu, nezvyklu, nikdy nikym nepouzitu, a snahu o zasifrovanie pointy - možno je to nejaky skryty styl metafory .. alebo kviz? test inteligencie ? ( :DD tak som nepresla )
citala som aj predtym rozne ladene podobne vystrelky- hlavne od "rakuskej skupinky" - ale tie boli na styl rubikon - rozne farby - ale clovek nejak intuitivne vedel - ako ma vyzerat konecne riesenie - povedz mi, ako by si strucne popisal manifest svojho stylu - o co ti ide, ked pises?co chces povedat?
tak snad nekdy :)
ide o taku intimnu zalezitost, ze o tom radsej osobne
vcelku by ma zaujimalo, o ake usilie ide, popravde je mozne, ze mas velmi zaujimavy tvorivy proces :-D
tiez som mal k tejto basni spociatku ambivalentny vztah, mozno som ju aj nenavidel (najma pre usilie, ktore ma stala, pricom s vysledkom som nebol vobec spokojny), ale s odstupom casu ju coraz viac beriem na milost
nulova hodnota pre mna.. asi som blby.. ale pride mi to strasne vykonstruovane, technicky pozliepane, bez nejakeho zaujimaveho silneho momentu pre mna.. tak strojove (nezovseobecnujem tvoju tvorbu, mal si kopu veci so zaujimavym emocionalnym nabojom alebo spadom)..
to je jedno..
siroke a
zaver je fascinujuci. s tvojou typickou razantnostou.
prva strofa dost "hruba". okrem obsahu mozno aj tym trojitym prehlasovanym ä.
ukotvenost v tomto jazykovom a kulturnom priestore mi neprekaza, zatial nikto neprejavil zaujem prelozit moje texty do cudzieho jazyka, cize s touto alternativou v tvorbe nekalkulujem, cerpam z jazykovych vrstiev, ktore su mi blizke a k dispozicii
nerozumiem tomu, co myslis oddelovanim poezie od vedy, ja som cital mnozstvo poezie, kde su tvorivym a obohacujucim sposobom vyuzite matematicke postupy (staci si aj tu precitat chaosove kombinatoricke texty), prip. sa cerpa z terminologickych a konceptualnych vrstiev jednotlivych vedeckych disciplin, prave to spajanie navonok nespojitelneho (resp. tradiciou nedovoleneho) je tym carom
musis si pockat, ked budem pred kramami - ale k veci - takze chces dosiahnut vyrusenie citatela a jeho aktivizaciu k premyslaniu. To iste sa ti paci na sebe pri tvoreni - nova forma - nove slova - aktivizacia seba ako autora pre skladanie pre-intermediate diel s urcitou myslienkou liniou, ale bez nutnosti pointy. ale. dve veci.
1. nacionalizmus - alebo by som to nazvala skor spatost s kulturnymi a jazykovednymi korenami a tradicou. - zasiel si tak daleko v svojich veciach - ze ti zakladny fond jazyka nestaci - presiahol si ho plus pouzivanie archaizmov - neni to nic zle - ale tato poezia je tak zlozita na prelozenie, ze je odsudena na urcite podobne kulturne roviny a nikdy - sa to nepodari prelozit do ineho jazyka tak, aby bola zachovana - tato ohlodaná expresívnost formy, ktoru pouzivas. odsudzujes tymto svoj styl na "určený" špecifickej skupine a z toho vyplýva aj vec 2. automatizovany - naprogramovany styl tvorby je okrajom - kde zacina matematika, všetky pobodné mne známe pokusy z minulosti literatury "modernistov" zlyhali. Vacsina ludi skratka stale striktne oddeluje umenie od vedy... (:) kamos, ktoreho som sa pytala, ze preco, odpovedal, že musí pritom prepnut hemisfery)
vzhladom na tvoje prve slova som dufal, ze budes viac zla, ale k veci - usilie vytvorit program, ktory by vytvaral hotove texty mi je sympaticky, hoci ukryva viacere rizika - tym najvyraznejsim je pre mna po istom case zmechanizovany vysledny produkt bez dalsich tvorivych a inovacnych posunov, to by sa dalo osetrit neustalym inovovanim programu, co je v podstate regularna umelecka tvorba posunuta na inu uroven, cize proti programovaniu nemam nic (vplyv, stopa a tvorivost cloveka je tu zastupena s rovnakou intenzitou - len na inej urovni - ako v pripade "klasickeho" sposobu pisania), dokonca by sa s istym nadhladom dalo povedat, ze pisem preto, lebo neviem programovat
nemyslim si, ze maximalne zdoraznujem formu na ukor obsahu, moze sa zdat, ze forma je az prilis okata a prebija cokolvek za nou, ale mne sa zda obsah mojich textov niekedy az prilis transparentny, v mojom pripade ide v podstate o dosledok unavy a nudy z foriem, ktore poznam, o usilie najst nove sposoby vyjadrenia, ktore by vyznamnejsie aktivizovali citatela/ku (vratane mna), som presvedceny, ze stare formy su do znacnej miery vycerpane a ich ucinok na citatelov/ky nie je vyrusujuci, ale naopak uspavajuci a spazivnujuci
pocas mojej tvorby neprebieha sifrovanie pointy, pretoze sa o ziadnu vedomu pointu neusilujem, vysledny tvar by mal ponukat iste riesenia, pricom pri tvarovani textu sa skor pridrzam istych mojich mentalnych a estetickych struktur nez temy alebo posolstva, ktore chcem vypovedat, pretoze sa domnievam, ze to, co by sa dalo nazvat temou alebo myslienkou, je uz hlboko a neodvratne obsiahnute v tych (navonok formalnych) strukturach
ja budem mozno zla - ale uz dlhsie uvazujem nad tym, ze mozno by sa dal naprogramovat nejaky editacny výberový program z ktorého by vychadzali podobne veci. :) nie, prepac, ja len nerozumiem tejto basni, vlastne ani tvojim basnam pred tym, preto chcem vediet odpovede na pre mna zakladnu otazku a dam ti pokoj : takze
aky je ucel - maximalneho zdoraznenia formy na ukor obsahu?
pretoze ja to vidim len ako hru o najprekvapivejsiu metaforu, nezvyklu, nikdy nikym nepouzitu, a snahu o zasifrovanie pointy - možno je to nejaky skryty styl metafory .. alebo kviz? test inteligencie ? ( :DD tak som nepresla )
citala som aj predtym rozne ladene podobne vystrelky- hlavne od "rakuskej skupinky" - ale tie boli na styl rubikon - rozne farby - ale clovek nejak intuitivne vedel - ako ma vyzerat konecne riesenie - povedz mi, ako by si strucne popisal manifest svojho stylu - o co ti ide, ked pises?co chces povedat?
znie to ako pretlak na pohyblivych schodoch pod holym nebom
edit: pri prelietani ocami mi nadpis zarezonoval ako mixáž
Poslať nový komentár