Komentáre

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 07. 02. 11 - 10:31 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | James Juyce

no vidis, chces davat nadej a radost a pritom pri citani tvojich textov viacerych ludi zaplavuje znechutenie, odpor, skepsa

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 07. 02. 11 - 10:26 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | James Juyce

lekcia logiky:

chces mi povedat, ze nemam pravo povedat, ze si slaba poetka? a co este nemam pravo povedat? ze ordinacia v ruzovej zahrade je grc? ze na to aby som mohol povedat, ze si slaba poetka musim byt dobry basnik? na to aby som povedal, ci funguje chladnicka, tak musim byt dobry vyrobca chladniciek? na to aby som bol dobry basnik mi to musi povedat kvalitny uznavany basnik? a kto je kvalitny uznavany basnik? to posudis ty?

ako mozem zavidiet nieco, cim opovrhujem?

naco chces konstruktivnu kritiku, ked sama nie si ochotna sa za tie basne bit? vybrali tie slabsie basne z tvojej tvorby a ty na to pristanes? a este sa chcete tvatit, ze vam ide o kvalitu tvorby? komicke

nie je nahodou zvrhlejsi ten tvoj svet s mediami, ako moj bez medii?

Obrázok používateľa andrej
Po, 07. 02. 11 - 09:27 ad Rutina | andrej

vers polozme - spolu - si otazku je tam podla mna uplne zbytocny, jednak nerozumiem pouzitiu neobvykleho slovosledu (nijako mi to text neozvlastnuje) + zaver by bez neho dostal novu interpretacnu rovinu, kedze si vynechala otaznik

Obrázok používateľa andrej
Po, 07. 02. 11 - 09:27 ad Rutina | andrej

vers polozme - spolu - si otazku je tam podla mna uplne zbytocny, jednak nerozumiem pouzitiu neobvykleho slovosledu (nijako mi to text neozvlastnuje) + zaver by bez neho dostal novu interpretacnu rovinu, kedze si vynechala otaznik

Obrázok používateľa andrej
Po, 07. 02. 11 - 09:23 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | andrej

neobtieram si usta o ludi bez priciny, len nedrzim hubu, ak vidim, ze je evidentne potrebne zasiahnut (hoci o vyzname uz zacinam pochybovat, kedze si mi zatial neodpovedala ani na jednu otazku, len rychlo stacas temu na to, aky som zly clovek a ako sa neviem inteligentne vyjadrovat

 

co na mojom vyjadreni bolo podla teba neinteligentne?

 

skadial si vyhrabala, ze tym textom nerozumiem? rozumiem im az moc dobre, su pre mna az moc prediktabilne, plytke a uspokojujuce vacsinove masy, prave preto sa k nim negativne vyjadrujem

 

ja neodsudzujem z principu komercne veci, hoci som dlhodobym pozorovanim zistil, ze mainstream je vo vacsine pripadov ozaj len balast

 

spytam sa ta znovu na tych "vysoko uznavanych" textarov  - preco by som sa mal riadit ich nazormi? cim viac ludi ich berie, tym vacsiu ma ich nazor vahu? nebudem sa predsa riadit nazorom ludi, vdaka ktorym boli moje usi dlhorocne tyrane srackami ako je elan, zbirka atd. (ak mas teda na mysli tu starsiu generaciu, k novsej sa snad pre boha ani neda vyjadrit)

 

 

 

 

 

 

Obrázok používateľa andrej
Po, 07. 02. 11 - 09:16 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | andrej

najskor struhas elitarske pozy s tym, ako si vydavana a ze o diela ludi, ktorymi si bola kritizovana nikto ani "nezakopne" a ked ti niekto poda uplne racionalne a logicke argumenty, zacnes citovo vydierat s nadejou a radostou, ozaj ubohe

Obrázok používateľa andrej
Po, 07. 02. 11 - 09:14 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | andrej

urazka by bola, keby ti tu niekto povedal, ze si pica, k comu pokial viem nedoslo, povedalo sa len, ze si slaba poetka a to je vec nazoru na tvoju tvorbu.. ma pravo to povedat, odkial si vytiahla, ze nema? na prezentaciu kritickeho nazoru ti musi dat povolenie nejaky "kvalitny" a uznavany basnik? ktory? peteraj? hevier? a kto nam da povolenie posudit, ci su ti basnici kvalitni (lebo podla tvojej logiky na to povolenie od niekoho potrebujes) ? nejaki ini, este uznavanejsi? a preco sa neustale ohanas tou zavistou? nie je to osobny utok z tvojej strany?

Po, 07. 02. 11 - 03:19 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | Ivana Drábová (bez overenia)

Ty nemáš právo súdiť, či je niekto slabý alebo nie. Ako vieš, že ty nie si? Ktorý kvalitný uznávaný básnik ti to povedal, ha? Ty ideš súdiť človeka na základe 4 básní v zbierke? Ok, tiež by som tam vybrala iné, to neovplyvním, ale spamätaj sa a nezáviď a neurážaj, je to len vaša zakomplexovanosť a úbohá závisť, že o vaše "diela" tu nikto iný okrem vás samých nezakopne. Dve z básní, ktoré mám v zbierke, som napísala, keď som mala 17, môžeš mi ukázať tvoje z toho veku:) Nebijem sa za ne, viem byť sbeakritická, ale útočím, keď útočia a urážajú! Nech ti niekto vysvetlí pojem konštruktívna kritika a sebareflexia. A choď si žiť do svojej bubliny, kam sa médiá vôbec nedostanú, nechápem, ako v tomto zvrhlom svete vôbec dokážeš žiť. 

Po, 07. 02. 11 - 03:05 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | Ivana Drábová (bez overenia)

Priateľu, vieš, čo napríklad? Možnosť dostať svoju tvorbu k ľuďom, dať mi svojimi slovami nádej, radosť, o to šlo vždy mne, ale to ty nepochopíš. Na peniaze sa im môžem vykašľať, hoci samozrejme potešili, ale neviem, aké čiastky si, drahý, predstavuješ :) Tak to predýchaj. 

Po, 07. 02. 11 - 02:48 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | Ivana Drábová (bez overenia)

Andrej, buď tej lásky a nauč sa vyjadrovať inteligentne. A ak nerozumieš textom piesní, tak sa nevyjadruj vôbec, ďakujem. Z duše neznášam naoko tváriacich sa intelektuálov, ktorí odsudzujú všetko, čo je len trocha komerčné. Otvor si prosím oči a uši. Moje texty boli hodnotené textármi, ktorí sú vysoko uznávaní a boli hodnotené vysoko pozitívne. Ale to tu ľuďom ako ty dokazovať naozaj nepotrebujem. Mojou prioritou bolo a vždy bude písanie textov, ktoré sa budú hrať v rádiách, napriek tomu textov kvalitných, do knižky som sa nehrabala, ale teším sa z nej. Tak sa s tým hold zmiet a neobtieraj si ústa o ľudí bez príčiny. Prajem ti pekný život!

Obrázok používateľa andrej
So, 05. 02. 11 - 18:40 ad Drogy v literatúre | andrej

to mäsožrútstvo uz je ale skor nutnost ako nejake presvedcenie alebo postoj

Obrázok používateľa CrawlingChaos
So, 05. 02. 11 - 18:09 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | CrawlingChaos

sak ano, ja som to myslel s nadhladom, su to koniec koncom popove hviezdy a ja pochybujem, ze zvnutra popkultury je mozny nejaky vazny utok

Obrázok používateľa James Juyce
St, 02. 02. 11 - 13:34 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | James Juyce

hej, tiez prechovavam iste sympatie k lady gaga, najma co sa tyka provokativnosti, prelamovania hranic a subverznosti, ale zaroven je to aj doklad nebezpecnej pruznosti systemu, ktory dokaze asimilovat a dokonca vo svoj prospech vyuzit aj taketo zjavy (podobne je na tom aj marilyn manson)

Obrázok používateľa CrawlingChaos
St, 02. 02. 11 - 13:15 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | CrawlingChaos

offtopic: lady gaga je ale super, propaguje trans kulturu, likvidaciu strednej triedy a ma dobre handry

Obrázok používateľa James Juyce
St, 02. 02. 11 - 12:42 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | James Juyce

kritizuju sa diela (pripadne strategie vlastnej autoprezentacie), nie autori a autorky - preco tam su asi tie odkazy na ich stranky a blogy? ti ludia ako taki su zanedbatelni - povsimnutiahodne su produkty ich aktivit

Obrázok používateľa James Juyce
St, 02. 02. 11 - 12:38 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | James Juyce

pravo na reakciu nikomu neupieram

co sa tyka chybajucej kritiky ku konkretnemu dielu, tak v tychto pripadoch by to bolo hadam aj smiesne, pretoze obskurnost je ocividna - to je ako analyzovat politicky program jana slotu, ale keby dotknutych autorov a autorky zaujimali konkretnejsie dovody, tak ich rad napisem, je vsak zaujimave, ze nikto z nich s takouto poziadavkou neprisiel

na pranierovanie v zmysle verejne kritizovanie si vyhradzujem pravo

Obrázok používateľa hal
St, 02. 02. 11 - 03:12 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | hal

 

ked sa kopec ludi ako ty vravis - vyjadri pod tento clanok neurcito v zmysle - nepaci sa mi to.. eticke principy... nebudem sa k tomu vyjadrovat (aj to je spôsob vyjadrenia) - tak to nie je o tom aby james drzal hubu. je to o tom, ze to napisal spôsobom, s ktorým (prestavam hovorit my) nesúhlasím. tento článok s menami autorov bez predchádzajúcich, alebo súvisiacich  obsiahl. kritík ich tvorby a diel je pre mňa všetkým, čo som si  myslela, že kritika byť nemá. myslela som si, že kritizovať sa ma dielo, nikdy nie autor. mozno su tie reakcie prehnane vdaka tomu, ze som bola zvyknutá, že sa JJ  vyjadroval vždy tak vecne a adresne a fundovane a skoro zasadne k dielu. keby tento clanok napisal assur, tak si poviem, ze zas provokuje, alebo exhibicionuje.  od jj mi to prislo skratka divne.

Obrázok používateľa andrej
St, 02. 02. 11 - 02:01 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | andrej

tym, ze sa vsade pchaju, o sebe davaju vediet a chcu reakcie; nevidim dovod im nejaku neposkytnut (napriklad v podobe tohto archivu)

 

celkom ma prekvapuje, ze sa kopa ludi tuto priklana k pristupu ala drzat hubu

Obrázok používateľa hal
St, 02. 02. 11 - 01:53 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | hal

su zbytocni pre mna, ale pokial posunu cloveka, ktoreho jedinou skusenostou s poeziou bola citanka pre zakladky k dalšiemu citaniu poezie tak ich hodnota je obrovska. malokto zacina s Laurencom Sternom. vacsinou sa k nemu clovek prehryzie cez stohy literatury, na ktore by sa po Sternovi ani nepozrel.

 

rovnako ale, nebyt tych stohov, ktore mu postupne odkryvali obzor, tak Sterna nedocita. je preto zbytocne clovekovi hovorit, to co citas su sracky. pretoze casto prave tie sracky potrebuje k vyvinu. mozno som prilis liberalna, ja nie som kritik a cim viac kritík čítam ani by som nechcela.

 

vacsine populacie sa paci waka-waka - to ze ti dviha zlc, ze sa aktivizuju je tvoj problem. z mojho pohladu ich aktivizaciu nahradzas vlastnou. vypisal si sem ich mena bez konkretnej kritiky, akejkolvek ich kritiky ku konkretnemu dielu - len hodis odkaz na blog a cakal, ze budu ticho?  neverim. vnimam to ako populizmus. kazdy z nich mal plne pravo reagovat.

 

pranierovanim myslim to iste, co mysli slovnik cudzich slov - verejne kritizovanie, odsudzovanie, vysmech.

Obrázok používateľa James Juyce
St, 02. 02. 11 - 01:32 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | James Juyce

je to teda zbytocne alebo mozu aj tito ludia posuvat? ak plati to druhe, tak je dobre, ze sa na nich upozornuje

skus mi, prosim, vysvetlit, v com spociva to pranierovanie a ako sa to lisi od beznej kritiky? pretoze tu nejde o nic ine, len o zbierku autorov a autoriek, ktori/ktore nielenze pisu slabe texty, ale sa aj vsemozne aktivizuju, cim chtiac alebo nechtiac vstupuju aj do mojho sveta - toto je len prirodzena reakcia mojho imunitneho systemu na ich vyrony

Obrázok používateľa hal
St, 02. 02. 11 - 01:28 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | hal

vzdy som obdivovala ludi, ktori maju dostatok casu na to, aby citali literaturu na hovno a precitali jej tak vela, aby dokazali zodpovedne povedat - tvorba tohoto cloveka je na hovno. je to zbytocne ako pocuvat lady gagu

 

gagu nezastavis a gaga ti nic nove neukaze.

 

pokial si predtym nepocuval scatmana johna. :) to ta u gagy potom caka prekvapko v podobe skladania slov do viet. vzdy je nejake pokial. a ja si myslim, že aj tito ludia mozu posuvat.

 

a este si myslim, ze to hore sa tusim vola pranierovanie.  to nie je zverejnovanie mien politikov, ktori kradli, ako si napisal niekde dole. tito autori tvoria. a  podla toho co tvrdia to najlepsie, co tvorit mozu. kazdy ma svoje limity. je to dôvod na založenie "archívu" ?

Obrázok používateľa James Juyce
Št, 27. 01. 11 - 20:43 ad Inšpirátor s Kamilom Peterajom | James Juyce

hej, kukal som to, je to nechutne, peteraj obdivuje hvoreckeho marketing a pluje na literarne casopisy, podobne ako feldek a hevier nevaha zastitovat tretoradych poetov, pretoze ani on uz ich nijako svojou tvorbou neprevysuje

Obrázok používateľa trolejbus
St, 26. 01. 11 - 16:57 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | trolejbus

vidíme, že nielen na futbalových mágov, ale i na poetov sa občas znesie vlna kritiky

Obrázok používateľa andrej
Ut, 25. 01. 11 - 22:19 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | andrej

kritizujeme nieco, do coho nam nic nie je? pokial je to zavesene na nete (nijako sa netajis tym, ze sa na svojej www tvorbou reprezentujes, alebo sa mylim a je to urcene len pre uzky kruh priatelov a rodiny? v tom pripade odporucam obsah nejako zaheslovat) a tym padom publikovane ako literarne dielo, pocitaj s tym, ze nan dostanes reflexie

 

kto koho ohovaral? ja som uprimne povedal, ze ma vydesili kategorie, pod ktorymi na tej www mas svoje veci, a za tym si stojim, a ak mas pocit, ze to bolo ohovaranie, poviem ti to pokojne aj osobne - kategorie love poetry a dark poetry ma vydesili

 

 

 

 

Obrázok používateľa andrej
Ut, 25. 01. 11 - 22:16 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | andrej

nikto si nevyhradzuje pravo na absolutnu pravdu, je to len poukazovanie na z psychologickeho hladiska fascinujuci jav. inak assur uz nejaku dobu na membrane nevyvija ziadne aktivity, tak z akych kruhov mas konkretne na mysli?

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 25. 01. 11 - 22:06 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | James Juyce

a skusala si sa uz prihlasit do mam talent? tam na vek nehladia

Obrázok používateľa dazda
Ut, 25. 01. 11 - 22:04 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | dazda

a navyse som este knizne nic nevydala. asi je uz neskoro. oplati sa mi vobec zit?

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 25. 01. 11 - 21:55 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | James Juyce

ved to je totalne priezracne a takpovediac kulantne nastylizovane

Ut, 25. 01. 11 - 21:49 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | Penelope Toomey (bez overenia)

Ved ty bluznis chlapce!

Obrázok používateľa dazda
Ut, 25. 01. 11 - 21:45 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | dazda

vyvinovy co?

aj hej, na membranu sa chodim tradicne upokojit zo zhonu vsedneho dna, ale v poslednom case sa to pokojne fluidum nejak straca pod bohvieako nie kvalitnym argumentacnym tlakom.

navyse, ked sme uz pri vyvoji, nemam vlastne pocit, ze by si sa akokolvek obrnila

Ut, 25. 01. 11 - 21:38 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | Penelope Toomey (bez overenia)

Teba, tvoj vyvinovy alebo akykolvek iny vyvin, som tym nejak nebodaj brzdila?

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 25. 01. 11 - 21:34 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | James Juyce

nielen ambicioznymi, ale aj egomaniackymi - otazka trva: ako suvisia moje (ne)ambicie s vasim egomaniactvom? ja som sa do mam talent neprihlasil

stratova investicia len v tom zmysle, ze skoda penazi na taku tvorbu

assurballitovo pripadne egomaniactvo nijako neznizuje to vase

co sa tyka pravdivosti/opodstatnenosti - (ne)akceptacia masou pre mna nie je argument

Syndikovať obsah