vo vyplznutých záhyboch podpazušia
sliediš po mortalite času.
po zemi sa povaľujú ako mŕtvoly
matrace predávkované tvojím prerušovaným spánkom.
hajzlová misa plná
vanilkového pudingu - skoro ako v drahom hoteli.
rohy miestnosti sú matné, zadymené hranoly.
sklo v oknách zmotané do prísneho, pevného kotúča.
na poličke stojí kniha receptov písaná
opitým kuchárom:
"na palacinky vyliať javorový hej-rup,
na panvicu rozbiť slepačie valce."
nesúvislé píšťaly a mincovňa skrytá priamo v organe.
trochu tu prerazaju take prozaicke zlozvyky - najma tie prirovnania su dost prvoplanove a aj tu popisnost je z toho citit, trochu do oka udieraju tie dva dvojnasobne privlastky hned po sebe (matné, zadymené - prísneho, pevného), charakteristika kuchara ako opiteho je (aj) v suvislosti s dalsimi dvomi versami hrozne dopovedajuca az primitivna, ale zaver (posledne tri verse) sa mi svojou hravostou pacil
inak "slepačie valce" a "sklo v oknách zmotané do prísneho, pevného kotúča", su najlepsimi momentami z basne
myslel som, ze si zhliadol ten novy odkaz na video co tu je
jednoznacne hej. zhanat nemusis
http://zlatyfond.sme.sk/autor/111/Jan-Ondrus
keby som ho cital, mozno by ma aj inspiroval, who knows.
oplati sa zhanat?
neinspiroval ta ten Ondrus?
Poslať nový komentár