Jaskyňa svietila
obilným svetlom. On ukázal
na žltú stenu a povedal:
Tu je také teplo, že vrhá srieň.
A všetko zamrzlo na slnku.
Sem sa dalo prebrodiť
len cez nekonečné lány kukurice
lemované strašiakmi
odetými v dotrhaných sarafanoch.
Inde sa zas dalo dostať len
s rukou podopierajúcou chrbát:
Som šeroslepý. Nič nevidím.
Niekam sa ti zakvačím a
ty ma naviguj k tomu stanu
s prerušovane praskajúcou pieckou
a večným Emilinym ohňom
no konečným drevom.
Tam si snáď dovolíme aj
nadviazať rozhovor.
Teraz už smieš pozorovať tézu
zaseknutú medzi garnižou a stenou.
Nevychádza z životného poznania.
Nerozlúštiš jej obsah.
Je jantárovo zaliata tieňom záclony,
ktorú garniža drží.
uvod sa mi nepacil (akoby prvoplanovym) nahromadenim zltej a paradoxmi zalozenymi na teple a chlade, stred sa mi zdal zase urozpravany, len ten zaverecny odsek ma zaujal vclenenim abstraktnej "tezy" do podmienok materialneho sveta a aj zaverecny obraz je pritazlivy - a to aj napriek tomu, ze je v podstate vystavany na strategiach, ktore sa neosvedcili v uvode
zaujimave, evokovalo mi to Bondyho Samana a akusi nativitu
vadil stvrty a piaty vers prilis explicitnou opoziciou a sekla by som to slovom rozhovor
Poslať nový komentár