tma
je úplná variabilita kľúčov
stekajúcich mi po okne.
tak trochu presvedčenie
a tak trochu skepsa
mi nedovoľujú
modelovať týmto spôsobom:
objekt (chutný, voňavý)
dosadený do neobvyklej situácie
alebo (a) lákavého prostredia -
[Tarkovského postapokalyptické pustatiny,
Nabokovove malé nočné motely, zástupy
zlatavých Levitanových stromov,
Šimekove krčmy, Zackove rozjebané
industriálne sklady, kam láka nevinné
mladé pehaté a preprívlastkované dievčatá na rozprávky s umne skrytým
pornografickým podtónom atď.]
k tomu ľahká polemika
(citlivo, alebo naopak
veľmi explicitne dosadená)
o intelektuálnej rebélií
samozrejme podtrhnutá
ľudským teplom v nehostinnej dobe
a o výhodách intelektuálnej rebélie
spojenej s neintelektuálnymi obdivovateľkami
intelektuálnej rebélie
zopár pôvabných a odvážnych klišé
a vzdialenej nostalgie
(akoby spoza staniolovej fóle)
so šumom vetra
(sálajúceho z reproduktoru obďaleč)
a albumom s detskými fotkami
vyretušovanými
photoshopovanými
infantilné spomienky na staré seriály,
krívanie popri železniciach
so skučiacimi vlakmi, na piču knihy
v starom, voňavom viazaní,
všetko korešpondujúce
s čitateľovou túžbou
vedieť, akúže to má práve
lyrický subjekt chuť na podnebí
za koľko predávajú v akom stánku
s akým arabom s akými očami
(prázdnymi, svietivými, iskrivými, kockatými?)
aké lacné jedlo
a kto sa s kým krčil pod strieškou
onoho stánku
tak by som túžil modelovať.
(čakanie na senilitu.)
zatiaľ mi ostáva
len tá tma
čo je úplná variabilita kľúčov
stekajúcich po okne.
ide o ironicku reflexiu a som rad, ze je vidiet, ze aj mojej tvorby :D
akoby islo o ironicku reflexiu (aj) vlastnej tvorby, aj napriek tomu, ze tento styl prilis neoblubujem, tak to dost dobre frcalo, ma to dynamiku a v tejto veci mi neprekaza ani ta prozaicka roztahanost - vytknut by sa dala mozno kliseovitost (ironicka tematizacia intelektualov atd.), pacila sa mi najma ta cast s nostalgiou a sumom vetra, kde tieto klise boli znizene a ironizovane technologickymi dodatkami v zatvorkach, v tretom versi mi prekaza to zameno "mi", v zavere nie je a znie to lepsie, a aby som nezabudol na to drazdive napatie medzi ezotericko-abstraktno-surrealistickym ramcom (zaciatok a koniec) a "beatovym" stredom
na jednej strane dobre vyjadrena frustracia z velkeho mnozstva moznych motivickych situacii o ktorych by sa dalo pisat. mne teda blizke..
na druhej strane, tvoj styl je dost popisny a ta tvoja prozaickost dost preraza.
mne chyba vacsia hutnost, aj ked ako celok to uder ma..
co mi vyslovene vadilo, bola zatvorkova (dovetkova) cast s popisom arabovych oci, najma tie kockate. celkovo tie zatvorkove casti su akesi dopovedajuce
zaujalo
Poslať nový komentár