ten nazor ma svoju pritazlivost - myslim, ze je pravdivy aj v tom, ze v sucasnej spolocnosti nejestvuje pre muzov ziadna obdoba iniciacie - azda nim v minulosti mohla byt vojenska prezencna sluzba, ak muz nezazije dajake zranenie zvonka (moze mat rozmanite podoby - v psychickej rovine napr. umrtie velmi blizkej osoby alebo nieco podobne), tak to pokojne moze pre neho znamenat isty deficit, ale otazka je to skor pre dajakeho antropologa/antropologicku, ci psychologa/psychologicku
co myslite - existuje v dnesnej spolocnosti akysi podobny jav, ako iniciacne obrady v spolocenstvach s kmenovym zriadenim?
dnes som si vypocula celkom zaujimavy nazor, parafrazujem
v dnesnej spolocnosti nie su /prevladajuci/ muzi v pravom slova zmysle - stagnuju kdesi na predpubertalnom/pubertalnom stupni vyvoja a tam ostavaju, neexistuje tu iniciacia, nie su nuteni dusevne dospiet, prijat samych seba, zodpovednost, moznost bolesti /iniciacne obrady sa vacsinou tykali nejakeho umyselneho zranenia, otvorenia sa/ atd. s tym suvisi aj charakter spolocnosti /patriarchat/ - neucta k feminnym zaleztostiam, uprednostnovanie 'mačovstva' a jeho predstava ako predstava esencie muzskosti. povedane jednoducho - muzi dnes su 'chori'.
pre zeny je vraj prirodzenou iniciaciou prva menstruacia, so 'zranenim' sa potykaju pravidelne, lepsie sa vyrovnavaju s dusevnymi problemami.
zeny, ktore nie su 'zdrave', reaguju jednoducho na to, ze nemaju zdravy a prirodzeny maskulinny protipol.
z prvych piatich versov sa da vycitat evokacia dajakeho "neopohanskeho" ritualu - podla nazvu ide o iniciaciu, pri ktorom saman dajakym ostrym predmetom poznacuje tvar ucastnika/ov tejto iniciacie, posledne dva verse by mohli zobrazovat okamih(y) po iniciacii, prip. jej vysledok, ktorym je pokoj, uvolnenie, navracanie sa sveta do povodnych kolaji (hlina potichu schne), ba dokonca idylu ("kanec rozryva" ako prirodzene a odveke konanie - hoci tento vers je trochu dvojznacny, kedze kancova aktivita smeruje k narusovaniu - to sa prejavuje aj v konfrontacii so schnucou hlinou - zatial co hlina schne a teda pokojne lezi a zotrvava na mieste vystavena teplu, kanec zem - ju - rozryva), pre mna pozoruhodna basen - vizualne dobre posobi aj nazov
tou dialogickostou mi to pripomina niektore nedavne pokusy od ericka
zakladna vojenska sluzba
obriezka sa im podla mna dost priblizuje
boli niekedy v europe vobec ekvivalenty iniciacnych obradov?
presne
paranoja
ze to niekto chape ako utok zeny na muzov
rozpravali sme sa o tom vcera v praci
ale kde si zobrala to, ze to niekto takto chape?
len som nechcela, aby to vyznelo ako utok na muzov zo strany zeny, to je vsetko
este stale som diplomatka
to na veci meni pramalo - to akoby si naznacovala, ze reflexivnejsi a kritickejsi pohlad muzov na samych seba je akasi rarita
este dodam, ze ho vyslovil muz
ten nazor ma svoju pritazlivost - myslim, ze je pravdivy aj v tom, ze v sucasnej spolocnosti nejestvuje pre muzov ziadna obdoba iniciacie - azda nim v minulosti mohla byt vojenska prezencna sluzba, ak muz nezazije dajake zranenie zvonka (moze mat rozmanite podoby - v psychickej rovine napr. umrtie velmi blizkej osoby alebo nieco podobne), tak to pokojne moze pre neho znamenat isty deficit, ale otazka je to skor pre dajakeho antropologa/antropologicku, ci psychologa/psychologicku
co myslite - existuje v dnesnej spolocnosti akysi podobny jav, ako iniciacne obrady v spolocenstvach s kmenovym zriadenim?
dnes som si vypocula celkom zaujimavy nazor, parafrazujem
v dnesnej spolocnosti nie su /prevladajuci/ muzi v pravom slova zmysle - stagnuju kdesi na predpubertalnom/pubertalnom stupni vyvoja a tam ostavaju, neexistuje tu iniciacia, nie su nuteni dusevne dospiet, prijat samych seba, zodpovednost, moznost bolesti /iniciacne obrady sa vacsinou tykali nejakeho umyselneho zranenia, otvorenia sa/ atd. s tym suvisi aj charakter spolocnosti /patriarchat/ - neucta k feminnym zaleztostiam, uprednostnovanie 'mačovstva' a jeho predstava ako predstava esencie muzskosti. povedane jednoducho - muzi dnes su 'chori'.
pre zeny je vraj prirodzenou iniciaciou prva menstruacia, so 'zranenim' sa potykaju pravidelne, lepsie sa vyrovnavaju s dusevnymi problemami.
zeny, ktore nie su 'zdrave', reaguju jednoducho na to, ze nemaju zdravy a prirodzeny maskulinny protipol.
z prvych piatich versov sa da vycitat evokacia dajakeho "neopohanskeho" ritualu - podla nazvu ide o iniciaciu, pri ktorom saman dajakym ostrym predmetom poznacuje tvar ucastnika/ov tejto iniciacie, posledne dva verse by mohli zobrazovat okamih(y) po iniciacii, prip. jej vysledok, ktorym je pokoj, uvolnenie, navracanie sa sveta do povodnych kolaji (hlina potichu schne), ba dokonca idylu ("kanec rozryva" ako prirodzene a odveke konanie - hoci tento vers je trochu dvojznacny, kedze kancova aktivita smeruje k narusovaniu - to sa prejavuje aj v konfrontacii so schnucou hlinou - zatial co hlina schne a teda pokojne lezi a zotrvava na mieste vystavena teplu, kanec zem - ju - rozryva), pre mna pozoruhodna basen - vizualne dobre posobi aj nazov
tou dialogickostou mi to pripomina niektore nedavne pokusy od ericka
pre mňa ťažko preniknuteľné a zároveň vábivé, taký zváštny intelektualizmus
Poslať nový komentár