v inej webovej lokalite som to nazvala figurative speech ... ak sa odhliadne od slovenských lit. reálií a zoberie sa do úvahy, že ľudia nemajú o tej alúzií poňatie, tak tým upozorňujem na isté obsesie tvorby minim. dvoch grafík, v dvoch odišných farebných odtieňoch ako je tomu bežné v istej komunite* .. extrémnejší prípad podobnej nadprodukcie je potom napr tento:
Názov je na jednej strane síce alúziou (dosť otvorenou) na zbierku D. Rebra Okamih pred dopadom, na druhej strane (ako to potvrdzuješ v komente) je však aj ironickým pomenovaním vlastnej metódy. Nesie teda akúsi ambivalenciu - ironizuje či zosmiešňuje nielen cudzí projekt ale aj ten vlastný.
Nemusí však ísť priamo o reakciu na Rebrovu zbieru, skôr sa mi vidí, že sa tu reaguje na niektoré jeho vyjadrenia. Konkrétne o nadčasovosti poézie: "analyzovanej Kucbelovej zbierky, ktorá pre svoje (i tu analyzované) kvality rozhodne nezostarne" alebo "tento typ poézie je pritom značne ohrozený krátkou „dobou spotreby“" (http://www.glosolalia.sk/news/derek-rebro-s-poznaj...). Tieto grafiky potom môžeme pokojne chápať ako vyhrotenie takýchto postojov a teda: všetko, čo "zostarne" a je "ohrozené dobou spotreby" expiruje a premení sa na odpad končiaci v smetnom koši.
V tomto svetle je skutočne výstižná použitá metóda a miesto, kde boli grafiky uverejnené. A navyše aj priamym odkazovaním na Rebra (a prípadne aj jeho zbierku), ktorý "zostarne" a teda (s nadhľadom) je "ohrozený dobou spotreby" a konečnosťou sa iba umocňuje pocit efemérnosti, odpadovosti, druhotnosti.
Podobnými úvahami by sme sa mohli dokonca prepracovať napr. k problému telesnosti...
Na prvý pohľad celkom banálne (názov vo mne spočiatku vzbudil nedôveru, zdal sa mi veľmi povrchný a prvoplánový) a nezáživné dielo môže skrývať zaujímavé interpretácie.
tie 4 jpg po tom gife tu pôvodne nemali byť, ale keď som len tak uploadovala ďalšie foto na http://tinypic.com/, druhý a tretí zhora bol dotvorený novým efektom, rozhodla som sa sem pridať ešte ďalšie "pôvodné," aby sa tak umocnil pocit "odpadovosti" "druhotnosti" "by-product stavu" ...
v prvom ma ešte navnadil vizuálny ojebík vynárajúcej sa podprsenky, ale zvyšok e, dosť g. teda z pohľadu, že na obrázku si ty. aj ak na obrázku nie si, a iba prezentuješ okamih pred dopadom niekoho iného, tak je v tom, v súvislosti s názvom, stále deficit výraznejšej a neotrepanej pointy. efekty sú inak fajn. nevykľučkovateľná hlava.
naveky vekou cyklámen
taka deformacia na efekt. nic moc
vsetko moze obsahovat zaujimave interpretacie
v inej webovej lokalite som to nazvala figurative speech ... ak sa odhliadne od slovenských lit. reálií a zoberie sa do úvahy, že ľudia nemajú o tej alúzií poňatie, tak tým upozorňujem na isté obsesie tvorby minim. dvoch grafík, v dvoch odišných farebných odtieňoch ako je tomu bežné v istej komunite* .. extrémnejší prípad podobnej nadprodukcie je potom napr tento:
https://99designs.com/business-card-design/contest...
..nehynúce simulakrum
*za zmienku stojí aj to, že pri tej gif animácií sa takéto "odpady" kt. ju tvoria vnímajú menej odpadovo ..
Názov je na jednej strane síce alúziou (dosť otvorenou) na zbierku D. Rebra Okamih pred dopadom, na druhej strane (ako to potvrdzuješ v komente) je však aj ironickým pomenovaním vlastnej metódy. Nesie teda akúsi ambivalenciu - ironizuje či zosmiešňuje nielen cudzí projekt ale aj ten vlastný.
Nemusí však ísť priamo o reakciu na Rebrovu zbieru, skôr sa mi vidí, že sa tu reaguje na niektoré jeho vyjadrenia. Konkrétne o nadčasovosti poézie: "analyzovanej Kucbelovej zbierky, ktorá pre svoje (i tu analyzované) kvality rozhodne nezostarne" alebo "tento typ poézie je pritom značne ohrozený krátkou „dobou spotreby“" (http://www.glosolalia.sk/news/derek-rebro-s-poznaj...). Tieto grafiky potom môžeme pokojne chápať ako vyhrotenie takýchto postojov a teda: všetko, čo "zostarne" a je "ohrozené dobou spotreby" expiruje a premení sa na odpad končiaci v smetnom koši.
V tomto svetle je skutočne výstižná použitá metóda a miesto, kde boli grafiky uverejnené. A navyše aj priamym odkazovaním na Rebra (a prípadne aj jeho zbierku), ktorý "zostarne" a teda (s nadhľadom) je "ohrozený dobou spotreby" a konečnosťou sa iba umocňuje pocit efemérnosti, odpadovosti, druhotnosti.
Podobnými úvahami by sme sa mohli dokonca prepracovať napr. k problému telesnosti...
Na prvý pohľad celkom banálne (názov vo mne spočiatku vzbudil nedôveru, zdal sa mi veľmi povrchný a prvoplánový) a nezáživné dielo môže skrývať zaujímavé interpretácie.
tie 4 jpg po tom gife tu pôvodne nemali byť, ale keď som len tak uploadovala ďalšie foto na http://tinypic.com/, druhý a tretí zhora bol dotvorený novým efektom, rozhodla som sa sem pridať ešte ďalšie "pôvodné," aby sa tak umocnil pocit "odpadovosti" "druhotnosti" "by-product stavu" ...
v prvom ma ešte navnadil vizuálny ojebík vynárajúcej sa podprsenky, ale zvyšok e, dosť g. teda z pohľadu, že na obrázku si ty. aj ak na obrázku nie si, a iba prezentuješ okamih pred dopadom niekoho iného, tak je v tom, v súvislosti s názvom, stále deficit výraznejšej a neotrepanej pointy. efekty sú inak fajn. nevykľučkovateľná hlava.
Poslať nový komentár