no to máš pravdu , o únave proziopézy sa ja rozrečniť nedokážem - len, že už dávno som v tvojich veršoch nevidel ten studený plameň, čo horí v tvojich obhajobách a kritikách - pravda už si mi zdelil, že sereš na moje očakávania a rozkoše, tak idem ešte pozreť porno
stale si myslim, ze kritika je dolezita, preto ju aj pisem (a citam a reflektujem), skor sa zamyslam nad tym, co by malo byt jej obsahom - predmetom (nikto tu vlastne nekritizuje tu basen po formalnej, ci akej stranke - vyhrady smeruju skor k tomu, ze autor zakotvil vo svojej poetike, ze uz neprekvapuje - ok, beriem, suhlasim, ale nemam dojem, ze je to nevyhnutne nestastie)
zdá sa, že si sa dosť názorovo posunul, pamätám sa, že kritika bola pre teba veľmi dôležitá, neviem či aj nie jediná možnosť - ako sa v tvorbe niekam posunúť, ale súhlasím s tvrdošijným postupom po vlastnej ceste, tak alebo tak - zatiaľ má pre mňa obhajoba väčšiu silu ako dielo
myslim, ze keby si konkretne tuto poetiku objavil len nedavno. prisli by ti takisto svieze ako tie starsie
ja mam dojem, ze keby sa obsahu tejto basne ujal nejaky "mainstreamista" mala by uspech. uz len preto, lebo ovela pritazlivejsie pre citatela su "poeticke" obrazy, "poeticky" slovnik, "poetick.....atd
a prave to mne pride strasne rutinne a nezazivne. citatel uspokojujuci sa s tymto priemerom.
ja to vidim ako citanie na inej urovni proste a co na tom, ze to moze byt schematicke, alebo mechanicke. kolko textov tak isto posobi a na ovela nizsej urovni..
(ale je naozaj tazke prekvapit citatela, ked sa jedna o jednu poetiku jednoho autora. najma ked latka je postavena rovnocenne na forme a obsahu. ale preco sa neusadit uz?..)
...hm, ale nejak sa mi nechce o tom diskutovat, koniec koncov, je to vec vkusu..
no neviem, ja som napriklad po precitani jeho dvoch textov v romboide hned tusil, ze to su jeho starsie texty, lebo v porovnani s textami tu, tam isty posun vidim.
a je celkom "zabavne" sledovat ten jednosmerny pohyb v ohranicenom priestore vlastnej poetiky
o tomto uvazujem uz dlhsie, hej, nepopieram, ze ta basen moze posobit schematicky (v intenciach akejsi mojej vlastnej poetiky), ale na druhej strane si hovorim, ze ci prave o to nejde, tvrdosijne budovat vlastnu poetiku, svoj jazyk, idiolekt, istym sposobom sa vysrat na ocakavania publika po comsi stale novom a prekvapujucom, vlastne nudit a to nudit programovo, pretoze vlastny program, plan je neporovnatelne dolezitejsi nez sposobovanie rozkose citatelom a citatelkam - nechcem, aby to znelo hlupo a egocentricky (mozno keby som tieto slova cital od niekoho ineho, tak si poviem, ze je to hlupak bez reflexie, a ze teda naco vobec svoje veci publikuje), ale mam dojem, ze po istych tvorivych peripetiach je takyto postoj celkom legitimny, navonok mozno pohodlny, ale v podstate pomerne tazky, lebo aj to triafanie do vlastnej poetiky (bez rezignacie na iste posuny a inovacie) je v mojom pripade (stale) relativne narocne, nesamozrejme, netrivialne, vycerpavajuce
mozem to, ze je podla mna ten text jednoducho na hovno povedat akymkolvek sposobom, vzdy budem neuprosne zotrety brilantnymi argumentami a nakoniec vysvitne, ze chyba je vo mne :)
nechcem po texte, aby ma hyckal ci zabaval, nezovseobecnuj zas tak moc moje nazory a preferencie, oslovila ma (resp nasiel som svoje) v kope experimentalnych konceptualnych a postmodernych textov, tu vsak nie
drzanie sa konvencii a moralky a nejakych estetickych dogiem rozhodne nie su moje kvalitativne kriteria pri posudzovani textu, kazdopadne ma musi text niecim zaujat, dat nejaky impulz, naboj.. tento konkretne mi nedal
to je dialektika...:) automaticky text i technicky konstrukt maju podla mna nejaky oslobovadzi elan, od konvencii a moralky alebo od emocii a estetiky...
alebo su to pohlady roznych skol na jednu vec, technicky konstrukt ak pod nim niekto mysli patlanie versov dohromady za ucelom napisat dajaku basnicku, podla mna nie je tento pripad
:-) to skôr vyzerá že blahosklonený Ikkju naveľa naveľa počúvol svoje sväté
poslanie :-)
existuje krasna vec od Ikkju Sodzuna :
basne? take jedna dobra forma utrpeni
ale lide to miluji
lide jsou hloupi
jako kone, kravy
no to máš pravdu , o únave proziopézy sa ja rozrečniť nedokážem - len, že už dávno som v tvojich veršoch nevidel ten studený plameň, čo horí v tvojich obhajobách a kritikách - pravda už si mi zdelil, že sereš na moje očakávania a rozkoše, tak idem ešte pozreť porno
stale si myslim, ze kritika je dolezita, preto ju aj pisem (a citam a reflektujem), skor sa zamyslam nad tym, co by malo byt jej obsahom - predmetom (nikto tu vlastne nekritizuje tu basen po formalnej, ci akej stranke - vyhrady smeruju skor k tomu, ze autor zakotvil vo svojej poetike, ze uz neprekvapuje - ok, beriem, suhlasim, ale nemam dojem, ze je to nevyhnutne nestastie)
zdá sa, že si sa dosť názorovo posunul, pamätám sa, že kritika bola pre teba veľmi dôležitá, neviem či aj nie jediná možnosť - ako sa v tvorbe niekam posunúť, ale súhlasím s tvrdošijným postupom po vlastnej ceste, tak alebo tak - zatiaľ má pre mňa obhajoba väčšiu silu ako dielo
tak potom nerozumiem tomu slovu "praveze"
ja nehovorim, ze si to tvrdil, len som povedal moj momentalny pohlad na tvojich nedavnych par veci
a nieco take som niekde tvrdil? hovoril som o tom, ze som na to nerezignoval, nie ze sa mi to (najma z kratkodobreho hladiska) dari
myslim, ze keby si konkretne tuto poetiku objavil len nedavno. prisli by ti takisto svieze ako tie starsie
ja mam dojem, ze keby sa obsahu tejto basne ujal nejaky "mainstreamista" mala by uspech. uz len preto, lebo ovela pritazlivejsie pre citatela su "poeticke" obrazy, "poeticky" slovnik, "poetick.....atd
a prave to mne pride strasne rutinne a nezazivne. citatel uspokojujuci sa s tymto priemerom.
ja to vidim ako citanie na inej urovni proste a co na tom, ze to moze byt schematicke, alebo mechanicke. kolko textov tak isto posobi a na ovela nizsej urovni..
(ale je naozaj tazke prekvapit citatela, ked sa jedna o jednu poetiku jednoho autora. najma ked latka je postavena rovnocenne na forme a obsahu. ale preco sa neusadit uz?..)
...hm, ale nejak sa mi nechce o tom diskutovat, koniec koncov, je to vec vkusu..
praveze tie starsie texty mi prisli o poznanie sviezejsie a lisili sa, tieto su na jedno kopyto.. nehovorim, ze uplne vsetky, ale vacsinovo
no neviem, ja som napriklad po precitani jeho dvoch textov v romboide hned tusil, ze to su jeho starsie texty, lebo v porovnani s textami tu, tam isty posun vidim.
a je celkom "zabavne" sledovat ten jednosmerny pohyb v ohranicenom priestore vlastnej poetiky
praveze nemam pocit, ze sa v poslednych textoch niekam (sam, v ramci svojej vlastnej poetiky, vlastneho jazyka) posuvas
praveze nemam pocit, ze sa v poslednych textoch niekam (sam, v ramci svojej vlastnej poetiky, vlastneho jazyka) posuvas
o tomto uvazujem uz dlhsie, hej, nepopieram, ze ta basen moze posobit schematicky (v intenciach akejsi mojej vlastnej poetiky), ale na druhej strane si hovorim, ze ci prave o to nejde, tvrdosijne budovat vlastnu poetiku, svoj jazyk, idiolekt, istym sposobom sa vysrat na ocakavania publika po comsi stale novom a prekvapujucom, vlastne nudit a to nudit programovo, pretoze vlastny program, plan je neporovnatelne dolezitejsi nez sposobovanie rozkose citatelom a citatelkam - nechcem, aby to znelo hlupo a egocentricky (mozno keby som tieto slova cital od niekoho ineho, tak si poviem, ze je to hlupak bez reflexie, a ze teda naco vobec svoje veci publikuje), ale mam dojem, ze po istych tvorivych peripetiach je takyto postoj celkom legitimny, navonok mozno pohodlny, ale v podstate pomerne tazky, lebo aj to triafanie do vlastnej poetiky (bez rezignacie na iste posuny a inovacie) je v mojom pripade (stale) relativne narocne, nesamozrejme, netrivialne, vycerpavajuce
flákaš to starý, mám pocit, že už len napĺňaš svoje atribúty
istym sposobom mi to pride aj ako parodizacia vlastnych textov
i mistr tesař..
prepac, ja som sa uz ku koncu nechal uniest rolou miestnej pseudointelektualnej uderky
mozem to, ze je podla mna ten text jednoducho na hovno povedat akymkolvek sposobom, vzdy budem neuprosne zotrety brilantnymi argumentami a nakoniec vysvitne, ze chyba je vo mne :)
nechcem po texte, aby ma hyckal ci zabaval, nezovseobecnuj zas tak moc moje nazory a preferencie, oslovila ma (resp nasiel som svoje) v kope experimentalnych konceptualnych a postmodernych textov, tu vsak nie
experiment sa nesnazi byt zaujimavy, skor naopak
ak sa ma hranica medzi autorom a percipientom stierat, percipient nemoze ocakavat, ze ho niekto bude hyckat, ci zabavat
tak uplne banalne, jednoducho ma ten text nicim nezaujal/nevzrusil, neprisiel mi ani ako zaujimavy experiment
uz kvalita je podla mna pojem, kde sa odrazaju nejake ideologicke nahlady
kazdopadne, to co pises nizsie su dost subjektivne kriteria, to je paci/nepaci
drzanie sa konvencii a moralky a nejakych estetickych dogiem rozhodne nie su moje kvalitativne kriteria pri posudzovani textu, kazdopadne ma musi text niecim zaujat, dat nejaky impulz, naboj.. tento konkretne mi nedal
to je dialektika...:) automaticky text i technicky konstrukt maju podla mna nejaky oslobovadzi elan, od konvencii a moralky alebo od emocii a estetiky...
alebo su to pohlady roznych skol na jednu vec, technicky konstrukt ak pod nim niekto mysli patlanie versov dohromady za ucelom napisat dajaku basnicku, podla mna nie je tento pripad
tak premyslene vystavany technicky konstrukt alebo automaticky text?
Príde mi to ako automatický text, úplne.
je to premyslene vystavany technicky konstrukt.. a nebralo ma to.. aj ked nepochybujem, ze tento komentar budes brat skor v pozitivnom zmysleslova
postmoderný P. O. Hviezdoslav :P
strasne, ale strasne som sa zacala smiat
neviem, ako by som ti mohol pomoct
mna to uz uprimne prestava bavit - teda presnejsie, zacalo ma to vcelku dost nudit.
ten naboj, ktory si ponukal v predchadzujcich basnach sa pomaly vytratil, nahradila ho rutina. Aspon podla mojho nazoru.
tak aj mna napadlo za to ten smajl :)
...asi ide o neviditeľnú pazuchu trhu, keď ju nevidieť, tak aspoň cítiť :-)
zaujimave.... trhova pazucha :)...
ked si posledny vers precitas rychlejsie nahlas ani to neznie ako slovencina
Poslať nový komentár