Mantra

0 hlasov

Z transcendentného koláča piliny

výbehy trhovou pazuchou normované

aby hydina

Aby pražené pokrmy

Poď za mantrickou mimikou huspeniny

(za blanitým škľabom hltana)

Poď / s kuracou raticou v tortovisku

Ut, 01. 06. 10 - 17:55 ad Mantra | uran

:-) to skôr vyzerá že blahosklonený Ikkju naveľa naveľa počúvol svoje sväté

poslanie :-)

Obrázok používateľa hal
Ut, 01. 06. 10 - 16:44 ad Mantra | hal

existuje krasna vec od Ikkju Sodzuna :

 

basne? take jedna dobra forma utrpeni

ale lide to miluji

lide jsou hloupi

jako kone, kravy

Po, 31. 05. 10 - 20:44 ad Mantra | uran

no to máš pravdu , o únave proziopézy  sa ja rozrečniť nedokážem - len,  že už dávno som v tvojich veršoch nevidel ten studený plameň, čo horí v tvojich obhajobách a kritikách - pravda už si mi zdelil, že sereš na moje očakávania a rozkoše, tak idem ešte pozreť porno

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 31. 05. 10 - 19:57 ad Mantra | James Juyce

stale si myslim, ze kritika je dolezita, preto ju aj pisem (a citam a reflektujem), skor sa zamyslam nad tym, co by malo byt jej obsahom - predmetom (nikto tu vlastne nekritizuje tu basen po formalnej, ci akej stranke - vyhrady smeruju skor k tomu, ze autor zakotvil vo svojej poetike, ze uz neprekvapuje - ok, beriem, suhlasim, ale nemam dojem, ze je to nevyhnutne nestastie)

Po, 31. 05. 10 - 18:47 ad Mantra | uran

zdá sa, že si sa dosť názorovo posunul, pamätám sa, že kritika bola pre teba veľmi dôležitá, neviem či aj nie jediná možnosť - ako sa v tvorbe niekam posunúť, ale súhlasím s tvrdošijným postupom po vlastnej ceste, tak alebo tak - zatiaľ má pre mňa obhajoba väčšiu silu ako dielo

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 31. 05. 10 - 18:45 ad Mantra | James Juyce

tak potom nerozumiem tomu slovu "praveze"

Obrázok používateľa andrej
Po, 31. 05. 10 - 18:27 ad Mantra | andrej

ja nehovorim, ze si to tvrdil, len som povedal moj momentalny pohlad na tvojich nedavnych par veci

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 31. 05. 10 - 18:20 ad Mantra | James Juyce

a nieco take som niekde tvrdil? hovoril som o tom, ze som na to nerezignoval, nie ze sa mi to (najma z kratkodobreho hladiska) dari

Obrázok používateľa Animae Mundi
Po, 31. 05. 10 - 16:58 ad Mantra | Animae Mundi

myslim, ze keby si konkretne tuto poetiku objavil len nedavno. prisli by ti takisto svieze ako tie starsie

 

ja mam dojem, ze keby sa obsahu tejto basne ujal nejaky "mainstreamista" mala by uspech. uz len preto, lebo ovela pritazlivejsie pre citatela su "poeticke" obrazy, "poeticky" slovnik, "poetick.....atd

a prave to mne pride strasne rutinne a nezazivne. citatel uspokojujuci sa s tymto priemerom.

ja to vidim ako citanie na inej urovni proste a co na tom, ze to moze byt schematicke, alebo mechanicke. kolko textov tak isto posobi a na ovela nizsej urovni..

(ale je naozaj tazke prekvapit citatela, ked sa jedna o jednu poetiku jednoho autora.  najma ked latka je postavena rovnocenne na forme a obsahu. ale preco sa neusadit uz?..)

...hm, ale nejak sa mi nechce o tom diskutovat, koniec koncov, je to vec vkusu..

 

 

 

Obrázok používateľa andrej
Po, 31. 05. 10 - 16:35 ad Mantra | andrej

praveze tie starsie texty mi prisli o poznanie sviezejsie a lisili sa, tieto su na jedno kopyto.. nehovorim, ze uplne vsetky, ale vacsinovo

Obrázok používateľa Animae Mundi
Po, 31. 05. 10 - 16:25 ad Mantra | Animae Mundi

no neviem, ja som napriklad po precitani jeho dvoch textov v romboide hned tusil, ze to su jeho starsie texty, lebo v porovnani s textami tu, tam isty posun vidim.

a je celkom "zabavne" sledovat ten jednosmerny pohyb v ohranicenom priestore vlastnej poetiky

 

 

 

Obrázok používateľa andrej
Po, 31. 05. 10 - 16:14 ad Mantra | andrej

praveze nemam pocit, ze sa v poslednych textoch niekam (sam, v ramci svojej vlastnej poetiky, vlastneho jazyka) posuvas

Obrázok používateľa andrej
Po, 31. 05. 10 - 16:14 ad Mantra | andrej

praveze nemam pocit, ze sa v poslednych textoch niekam (sam, v ramci svojej vlastnej poetiky, vlastneho jazyka) posuvas

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 30. 05. 10 - 21:05 ad Mantra | James Juyce

o tomto uvazujem uz dlhsie, hej, nepopieram, ze ta basen moze posobit schematicky (v intenciach akejsi mojej vlastnej poetiky), ale na druhej strane si hovorim, ze ci prave o to nejde, tvrdosijne budovat vlastnu poetiku, svoj jazyk, idiolekt, istym sposobom sa vysrat na ocakavania publika po comsi stale novom a prekvapujucom, vlastne nudit a to nudit programovo, pretoze vlastny program, plan je neporovnatelne dolezitejsi nez sposobovanie rozkose citatelom a citatelkam - nechcem, aby to znelo hlupo a egocentricky (mozno keby som tieto slova cital od niekoho ineho, tak si poviem, ze je to hlupak bez reflexie, a ze teda naco vobec svoje veci publikuje), ale mam dojem, ze po istych tvorivych peripetiach je takyto postoj celkom legitimny, navonok mozno pohodlny, ale v podstate pomerne tazky, lebo aj to triafanie do vlastnej poetiky (bez rezignacie na iste posuny a inovacie) je v mojom pripade (stale) relativne narocne, nesamozrejme, netrivialne, vycerpavajuce

Ne, 30. 05. 10 - 09:28 ad Mantra | uran

flákaš to starý, mám pocit, že už len napĺňaš svoje atribúty

Obrázok používateľa Animae Mundi
Ut, 18. 05. 10 - 17:28 ad Mantra | Animae Mundi

istym sposobom mi to pride aj ako parodizacia vlastnych textov

 

 

Obrázok používateľa CrawlingChaos
Po, 17. 05. 10 - 21:46 ad Mantra | CrawlingChaos

prepac, ja som sa uz ku koncu nechal uniest rolou miestnej pseudointelektualnej uderky

Obrázok používateľa andrej
Po, 17. 05. 10 - 21:26 ad Mantra | andrej

mozem to, ze je podla mna ten text jednoducho na hovno povedat akymkolvek sposobom, vzdy budem neuprosne zotrety brilantnymi argumentami a nakoniec vysvitne, ze chyba je vo mne :)

 

nechcem po texte, aby ma hyckal ci zabaval, nezovseobecnuj zas tak moc moje nazory a preferencie, oslovila ma (resp nasiel som svoje) v kope experimentalnych konceptualnych a postmodernych textov, tu vsak nie

Obrázok používateľa CrawlingChaos
Po, 17. 05. 10 - 14:40 ad Mantra | CrawlingChaos

experiment sa nesnazi byt zaujimavy, skor naopak

ak sa ma hranica medzi autorom a percipientom stierat, percipient nemoze ocakavat, ze ho niekto bude hyckat, ci zabavat

Obrázok používateľa andrej
Po, 17. 05. 10 - 14:19 ad Mantra | andrej

tak uplne banalne, jednoducho ma ten text nicim nezaujal/nevzrusil, neprisiel mi ani ako zaujimavy experiment

Obrázok používateľa CrawlingChaos
Ne, 16. 05. 10 - 01:27 ad Mantra | CrawlingChaos

uz kvalita je podla mna pojem, kde sa odrazaju nejake ideologicke nahlady

kazdopadne, to co pises nizsie su dost subjektivne kriteria, to je paci/nepaci

Obrázok používateľa andrej
So, 15. 05. 10 - 23:23 ad Mantra | andrej

drzanie sa konvencii a moralky a nejakych estetickych dogiem rozhodne nie su moje kvalitativne kriteria pri posudzovani textu, kazdopadne ma musi text niecim zaujat, dat nejaky impulz, naboj.. tento konkretne mi nedal

Obrázok používateľa CrawlingChaos
So, 15. 05. 10 - 17:10 ad Mantra | CrawlingChaos

to je dialektika...:) automaticky text i technicky konstrukt maju podla mna nejaky oslobovadzi elan, od konvencii a moralky alebo od emocii a estetiky...

alebo su to pohlady roznych skol na jednu vec, technicky konstrukt ak pod nim niekto mysli patlanie versov dohromady za ucelom napisat dajaku basnicku, podla mna nie je tento pripad

Obrázok používateľa James Juyce
So, 15. 05. 10 - 16:33 ad Mantra | James Juyce

tak premyslene vystavany technicky konstrukt alebo automaticky text?

So, 15. 05. 10 - 15:34 ad Mantra | Anonym (bez overenia)

Príde mi to ako automatický text, úplne.

Obrázok používateľa andrej
So, 15. 05. 10 - 11:32 ad Mantra | andrej

je to premyslene vystavany technicky konstrukt.. a nebralo ma to.. aj ked nepochybujem, ze tento komentar budes brat skor v pozitivnom zmysleslova

Obrázok používateľa trolejbus
So, 15. 05. 10 - 06:13 ad Mantra | trolejbus

postmoderný P. O. Hviezdoslav :P

Obrázok používateľa dazda
Pi, 14. 05. 10 - 21:45 ad Mantra | dazda

strasne, ale strasne som sa zacala smiat

Obrázok používateľa James Juyce
Pi, 14. 05. 10 - 20:21 ad Mantra | James Juyce

neviem, ako by som ti mohol pomoct

Pi, 14. 05. 10 - 17:38 ad Mantra | posledny

mna to uz uprimne prestava bavit - teda presnejsie, zacalo ma to vcelku dost nudit.

 

ten naboj, ktory si ponukal v predchadzujcich basnach sa pomaly vytratil, nahradila ho rutina. Aspon podla mojho nazoru.

 

 

Pi, 14. 05. 10 - 17:06 ad Mantra | Konštantín

tak aj mna napadlo za to ten smajl :)

 

Obrázok používateľa Boris Lilov
Pi, 14. 05. 10 - 17:02 ad Mantra | Boris Lilov

...asi ide o neviditeľnú pazuchu trhu, keď ju nevidieť, tak aspoň cítiť :-)

 

Pi, 14. 05. 10 - 16:47 ad Mantra | Konštantín

zaujimave.... trhova pazucha :)...

 

ked si posledny vers precitas rychlejsie nahlas ani to neznie ako slovencina

Poslať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
To prevent automated spam submissions leave this field empty.