Komentáre

Obrázok používateľa trolejbus
Po, 30. 08. 10 - 17:11 ad Na hrote cesty | trolejbus

skôr ma zaujala forma a jednotlivé slovné spojenia

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 29. 08. 10 - 22:49 ad tí, čo vtáčia | James Juyce

zaujimava vec (a co uz len ten hravy nazov), hoci zaverecny skok k autoreferencii je predsa len uz trochu vychodeny

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 29. 08. 10 - 22:42 ad stopa | James Juyce

ja som si vystacil s prvymi dvomi versami

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 29. 08. 10 - 22:40 ad Na hrote cesty | James Juyce

uvodna VI. posobila sice trochu sablonovito a ani nijak nevynikala napadom, ale v porovnani s tym nasledujucim kvazipoetickym urecnenym balastom este predsa len slusne

Obrázok používateľa James Juyce
Št, 19. 08. 10 - 22:59 ad .a ponesieme až do konca | James Juyce

keby si svoj pozoruhodny talent zrucne prepliest viacere dejove roviny do jedneho celku vyuzil na menej obchytany (a pre teba uz vyslovene kliseovity) motivicky ramec, celkom by som sa potesil (ale o moju radost ti zrejme nejde), chce to menej patosu a do dekorativnej roviny postaveneho lynchovskeho temna

Obrázok používateľa James Juyce
So, 14. 08. 10 - 22:10 ad Interferencia | James Juyce

vzdy mam nesmiernu radost z krizy, ktorej produktom je basen

So, 14. 08. 10 - 20:07 ad Interferencia | uran

vidím že kríza pretrváva, hlavne tie refrény a obligátne anaforické rutinonadviazania, mi prídu - akože, dám to tam nech to má verše - veľmi to smeruje do kategórie - a prečo nie? - plus šibalský úškrn vzdelanca 

 

 

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 10. 08. 10 - 21:10 ad ini ciacia | James Juyce

z prvych piatich versov sa da vycitat evokacia dajakeho "neopohanskeho" ritualu - podla nazvu ide o iniciaciu, pri ktorom saman dajakym ostrym predmetom poznacuje tvar ucastnika/ov tejto iniciacie, posledne dva verse by mohli zobrazovat okamih(y) po iniciacii, prip. jej vysledok, ktorym je pokoj, uvolnenie, navracanie sa sveta do povodnych kolaji (hlina potichu schne), ba dokonca idylu ("kanec rozryva" ako prirodzene a odveke konanie - hoci tento vers je trochu dvojznacny, kedze kancova aktivita smeruje k narusovaniu - to sa prejavuje aj v konfrontacii so schnucou hlinou - zatial co hlina schne a teda pokojne lezi a zotrvava na mieste vystavena teplu, kanec zem - ju - rozryva), pre mna pozoruhodna basen - vizualne dobre posobi aj nazov


tou dialogickostou mi to pripomina niektore nedavne pokusy od ericka

Obrázok používateľa trolejbus
Ut, 10. 08. 10 - 14:13 ad ini ciacia | trolejbus

pre mňa ťažko preniknuteľné a zároveň vábivé, taký zváštny intelektualizmus

Obrázok používateľa Animae Mundi
Pi, 06. 08. 10 - 18:26 ad Interferencia | Animae Mundi

trochu tazsi text, ale o to zaujimavejsi

3,4,a 5 vers sa mi, pri pohlade na formu tvojich textov, zda mierne osuchany. najma zopakovanie  marnotratneho "darmo"

(ale "pod rohoz" je celkom zabavne. predstava ako si subjekt zufalo skryva slezinu..)

 

syntax siesteho versa tiez pobavil

podobny, posledny "utvrdzujuci" vers, mal tusim trolejbus v niektorej zo svojich starsich basni

 

Obrázok používateľa trolejbus
Ut, 03. 08. 10 - 14:15 ad sprzdnnkrvjptml | trolejbus

Na prvy pohlad to posobi lacno az banalne ako vacsina ready-madeov. Pri ready-madoch je podla mna vzdy urcite riziko, ale da sa z toho vela vytazit.

Tu si vynechane samohlasky spajam s druhym riadkom, kde tie samohlasky mozu reprezentovat krv. Za dosledok ubudania krvi povazujem, vzhladom na prazdniny, veci s tym spojene - turisti (ktori "piju krv"), teplo atd. Napokon mi z toho vychadza tiez frustracia ako Mundimu.

Obrázok používateľa Animae Mundi
Po, 02. 08. 10 - 15:27 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | Animae Mundi

jasne, tak som to nemyslel. pytal som sa najma preto, lebo na tento titul som akosi nenarazil v knihkupectve a tak..no a potom som nasiel v elektronickej podobe - 

http://www.elektronickeknihy.estranky.sk/stranka/psychologia

(hned tretie od konca)

 

s tym prelomom v poznavani cloveka sa neda nic, iba suhlasit

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 02. 08. 10 - 14:20 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | James Juyce

pozri sa - nie som si isty, ci spojenie "utratit peniaze" je celkom presne, ale ak uz - tak ja som utratil peniaze na ovela vacsie blbosti, cize to nie su az take utratene peniaze (ale to uz mozno trochu zbytocne slovickarim) - ale ak sa pytas na to, preco som si to kupil, tak odpoved je pomerne jednoducha - pretoza ma zaujima psychoanalyza, Freud - jeho objavy povazujem za dost vyznamny (paradigmaticky) prelom v poznavani cloveka - ved aj surrealisti (ktorych mam v ucte) pracovali s jeho tezami (hoci on na nich pozeral cez prsty), toto vydanie vydala Slovenska akademia vied v roku 1966 a stalo 2 eura

 

k druhej otazke sa zatial nemozem vyjadrit, kedze som knihu este nestihol precitat

Obrázok používateľa Animae Mundi
Po, 02. 08. 10 - 03:46 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | Animae Mundi

ja k tomu Freudovi:

(z akej pohnutky si utratil peniaze za tento titul? - aka bola antikvariatna cena?)

z pedagogickeho hladiska sa ti zdala vhodne zvolena forma vykladu?

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 01. 08. 10 - 21:26 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | James Juyce

podstatnejsie antikvariatne nakupy za ostatne dva tyzdne:

 

Miroslav Marcelli: Priklad Barthes

Gilles Deleuze: Foucault

Richard Rorty: Filozofia a zrkadlo prirody

Walter Benjamin: Agesilaus Santander

Blazej Balaz: Na vychod od raja

Ars poetica 2006

Sigmund Freud: Totem a tabu

Horoskop orloje : ctrnact americkych basniku (C. Sandburg, E. Pound, W. Stevens, K. Rexroth, K. Patchen, E. Rolfe, L. Ferlinghetti, A. Ginsberg, G. Corso, L. Jones, J. DIckey, R. Brautigan, D. di Prima, S. Plathova) - prelozil Jan Zabrana

Obrázok používateľa trolejbus
Ne, 01. 08. 10 - 17:05 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | trolejbus

Počas výletu v Prahe som v antikvariáte našiel G. Apollinaire - O novém umění, kde su chronolgicky usporiadané úvahy o maľbe, maliaroch a okrem toho som si kúpil aj od Taschenu Dadaizmus v zľave.

Obrázok používateľa James Juyce
So, 31. 07. 10 - 20:53 ad sprzdnnkrvjptml | James Juyce

ktohovie - ide o minimalisticky ready-made otvoreny rozmanitym interpretaciam (ako dufam)

St, 28. 07. 10 - 11:57 ad agda bavi pain homepage | Trolej (bez overenia)

Stranka je nefunkcna. Aktualna adresa je
http://agdabavipain.com

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 26. 07. 10 - 18:37 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | James Juyce

hej, mne je na jednej strane sympaticke, ze tie texty provokuju hentakych luzrov, ale na druhej strane sa ani mne tie texty nepacia, hoci z radikalne odlisnych dovodov

Obrázok používateľa trolejbus
Ne, 25. 07. 10 - 18:35 ad sub kult | trolejbus

Celu dobu v napati, ten sladky napev, pes a vlastne cela cast od mozno po cyklus ma v neistote iba dalej nechava, aj ked volaco mozno tusim.

Obrázok používateľa trolejbus
Ne, 25. 07. 10 - 18:30 ad diagenéza | trolejbus

Jedine, co mi vyraznejsie prekazalo bola ta spominana 2. strofa s pra, inak ma to bavilol. Rozne casti ako keby nepriamo odkazovali na predchadzajuce, napr. kruh - Uroboros, hlbiny - aneuryzmy, casova kolizia mozno vyplna prechod od 1 po 4 strofu etc.

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 25. 07. 10 - 18:30 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | James Juyce

tak nazor toho trkvasa, ktory to nazval hnojom, by som urcite nebral ako relevantny

Obrázok používateľa trolejbus
Ne, 25. 07. 10 - 18:22 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | trolejbus

v Romboide bol rozhovor so Sulejom a on Plankton gravitacie povazuje naopak za zaujimavu zbierku, zvlastne ake diametralne odlisne nazory, skoda len, ze som to necital - komu teraz verit? :)

Obrázok používateľa James Juyce
So, 24. 07. 10 - 15:00 ad sub kult | James Juyce

preferujem ziadzu namiesto chtica

Obrázok používateľa CrawlingChaos
Pi, 23. 07. 10 - 21:15 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | CrawlingChaos

slavoj zizek — mluvil tu nekdo o totalitarismu?

autor pri sledovani dialektickeho pohybu pojmu totalitarizmu, ktory podla neho zohrava v spolocenskom diskurze rolu akehosi bica na radikalne myslenie, analyzuje aj veci, ktore na prvy pohlad s konstrukciou totalitarizmu nesuvisia: vyvoj mytov, dramatickych struktur literarnych a filmovych diel, ci dokonca nabozenstiev (zaujimavy je bonmot, v ktorom prirovnava Jezisa Krista k Duchampovmu pisoaru)

po zakupeni som zistil, ze kniha je aj online

Obrázok používateľa James Juyce
St, 14. 07. 10 - 12:09 ad Maďarská literatúra v novom čísle RSL | James Juyce

toto cislo RSL odporucam najma pre preklady Petra Macsovszkeho madarskych basnikov

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 11. 07. 10 - 11:47 ad rôzny strih rôzne zdobený | James Juyce

opat celkom vydarena vec - problem mam akurat hned s prvym slovom, kedze spojenie "nohy ma zaviedli" je dost banalne, samozrejme - je tu ten zaujimavy kontrast medzi fyzickymi nohami a "duchovnym" myslenim, ale aj tak

Obrázok používateľa trolejbus
Ne, 11. 07. 10 - 11:41 ad rôzny strih rôzne zdobený | trolejbus

bez posledného by sa to aspoň mne zdalo neúplné

So, 10. 07. 10 - 19:08 ad rôzny strih rôzne zdobený | Hasdrubal

vtipne

ja osobne by som sekol posledny vers - mam pocit ze je taky vysvetlujuci. co si ta basen ani neziada.

 

aj ked ma taky uvolnujuci charakter

So, 10. 07. 10 - 19:03 ad to je spermia, nie zobacik | Hasdrubal

hej je to fajn.

 

nazov je fasa voditkom. aspon pre nas nepoeticke picky

Obrázok používateľa Boris Lilov
Ut, 06. 07. 10 - 10:44 ad Sníšek' | Boris Lilov

dal som ctrl+A, ctrl+C, hodil to do notepadu a dúfal v nejaký tajný odkaz, ale žiaden sa neobjavil :-(

Obrázok používateľa hal
Po, 05. 07. 10 - 21:35 ad Sníšek' | hal

nie, myslim ten stvorec (lichobeznik tam ani nie je -  http://cs.wikipedia.org/wiki/Lichob%C4%9B%C5%BEn%C... , este som tam videla nejake obdlzniky, ak ti to pomoze.)

Obrázok používateľa Animae Mundi
Po, 05. 07. 10 - 17:36 ad Sníšek' | Animae Mundi

(R.P.F. vsetka cest. podla mna bol aj tak mudrejsi nez cely einstein)

 

na mna to posobi strasidelne jednoducho.

[najma tie cierne a pruzkovane  motivy posobia primitivne (az infantilne posobiace]

 

Obrázok používateľa CrawlingChaos
Po, 05. 07. 10 - 15:42 ad Sníšek' | CrawlingChaos

no, diki za (o)hlas :)

suhlasim, ze ide skor o grafiku, aj ked povodny zamer bol mozno este literarny

zaujimave, v teorii mnozin to bolo naopak: nazorna geometria bola nahradena axiomatikou, pretoze sa pomocou nej nedali niektore veci vysvetlit, ale to je asi logicke, ze na vyssej urovni aplikacii sa nazornost ziada viac ako pri projekte formalizacie matematiky

a este, mne to pride skor ako vzory na tricko, nez na obalku casopisu

Obrázok používateľa hal
Po, 05. 07. 10 - 12:11 ad Sníšek' | hal

tak ten hlas ber ako moj, :)  aj ked -  uprimne - je to viac grafika ako poezia...

 

kazdopadne v istom zmysle mi  pripomenuli tie obrazky, feynmanove diagramy, vysvetlim,

 

v 80 rokoch tusim, ked feynman vo fyzike nahradil zlozite a nepresne  diferencialne pocty elektromagnetickych javov priam az primitivnymi diagramami,  nahradil vlastne matematiku geometriou, nieco neuveritelne, bolo to z hladiska popisovania fyz javov komplexna zalezitost, neskutocna euklidovska predstavivost  - a prave z tohoto hladiska ma tie tvoje obalky na casopis zaujali...

 

trocha som pri tom rozmyslala nad otazkou literatury - ako literis :  a uvazovala nad teoriou literatury ako kombinatoriky - ked sa pozrieme na literaturu ako na kombinatoriku elementarnych castic - pismen a vektorov - slov  - ako by asi vyzerala geometria takejto kombinatoriky? uvazovala som nad tym a ten myslienkovy pochod sa mi v podstate pacil.. nakoniec, myslim vo vysledku som prisla na to, ze stvorec, by mohol byt celkom dobre jej vysledkom  ..

 

 

Syndikovať obsah