hal | komentáre

Obrázok používateľa hal
St, 02. 02. 11 - 02:12 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | hal

 

ked sa kopec ludi ako ty vravis - vyjadri pod tento clanok neurcito v zmysle - nepaci sa mi to.. eticke principy... nebudem sa k tomu vyjadrovat (aj to je spôsob vyjadrenia) - tak to nie je o tom aby james drzal hubu. je to o tom, ze to napisal spôsobom, s ktorým (prestavam hovorit my) nesúhlasím. tento článok s menami autorov bez predchádzajúcich, alebo súvisiacich  obsiahl. kritík ich tvorby a diel je pre mňa všetkým, čo som si  myslela, že kritika byť nemá. myslela som si, že kritizovať sa ma dielo, nikdy nie autor. mozno su tie reakcie prehnane vdaka tomu, ze som bola zvyknutá, že sa JJ  vyjadroval vždy tak vecne a adresne a fundovane a skoro zasadne k dielu. keby tento clanok napisal assur, tak si poviem, ze zas provokuje, alebo exhibicionuje.  od jj mi to prislo skratka divne.

Obrázok používateľa hal
St, 02. 02. 11 - 00:53 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | hal

su zbytocni pre mna, ale pokial posunu cloveka, ktoreho jedinou skusenostou s poeziou bola citanka pre zakladky k dalšiemu citaniu poezie tak ich hodnota je obrovska. malokto zacina s Laurencom Sternom. vacsinou sa k nemu clovek prehryzie cez stohy literatury, na ktore by sa po Sternovi ani nepozrel.

 

rovnako ale, nebyt tych stohov, ktore mu postupne odkryvali obzor, tak Sterna nedocita. je preto zbytocne clovekovi hovorit, to co citas su sracky. pretoze casto prave tie sracky potrebuje k vyvinu. mozno som prilis liberalna, ja nie som kritik a cim viac kritík čítam ani by som nechcela.

 

vacsine populacie sa paci waka-waka - to ze ti dviha zlc, ze sa aktivizuju je tvoj problem. z mojho pohladu ich aktivizaciu nahradzas vlastnou. vypisal si sem ich mena bez konkretnej kritiky, akejkolvek ich kritiky ku konkretnemu dielu - len hodis odkaz na blog a cakal, ze budu ticho?  neverim. vnimam to ako populizmus. kazdy z nich mal plne pravo reagovat.

 

pranierovanim myslim to iste, co mysli slovnik cudzich slov - verejne kritizovanie, odsudzovanie, vysmech.

Obrázok používateľa hal
St, 02. 02. 11 - 00:28 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | hal

vzdy som obdivovala ludi, ktori maju dostatok casu na to, aby citali literaturu na hovno a precitali jej tak vela, aby dokazali zodpovedne povedat - tvorba tohoto cloveka je na hovno. je to zbytocne ako pocuvat lady gagu

 

gagu nezastavis a gaga ti nic nove neukaze.

 

pokial si predtym nepocuval scatmana johna. :) to ta u gagy potom caka prekvapko v podobe skladania slov do viet. vzdy je nejake pokial. a ja si myslim, že aj tito ludia mozu posuvat.

 

a este si myslim, ze to hore sa tusim vola pranierovanie.  to nie je zverejnovanie mien politikov, ktori kradli, ako si napisal niekde dole. tito autori tvoria. a  podla toho co tvrdia to najlepsie, co tvorit mozu. kazdy ma svoje limity. je to dôvod na založenie "archívu" ?

Obrázok používateľa hal
So, 18. 12. 10 - 18:56 ad Energetická zložka | hal

nebavim sa tu o joge andrej.rovnako by som reagovala, keby vzdal uctu feynmanovym prednaskam z fyziky.

Obrázok používateľa hal
So, 18. 12. 10 - 18:51 ad Energetická zložka | hal

 egal. povedane ajurvedicky:  tvoja karma.  

Obrázok používateľa hal
So, 18. 12. 10 - 18:21 ad Energetická zložka | hal

alebo plagiatorstvo. zalezi na tom, ako to podas. citala som basne venovane nejakemu basnikovi, alebo priamo basni, alebo knihe -  povedzme napr. venovane valkovi, v ktorych autor orafal cele pasaze jeho basni, nieco este pridal, nazval to nejak inak - napisal venovane/pocta valkovi. a bolo.

 

pre mna tieto "remixy"  umenim nie su.

Obrázok používateľa hal
So, 18. 12. 10 - 10:13 ad Energetická zložka | hal

mam tuto knihu ajurvedy,  pozrela som si aj dalsie veci - hlavne pasaz - vnutorne vztahy - je skoro cela opisana, takze neviem. nechapem zmysel davania to sem. alebo vobec - pod svoje meno.

Obrázok používateľa hal
St, 20. 10. 10 - 21:17 ad Literárnohudobnofoto večer | hal

skoda, miniem sa pobytom v ke o tyzden

Obrázok používateľa hal
Ut, 12. 10. 10 - 13:21 ad Interferencia | hal

myslis andrej, ze su tam vsetky?

Obrázok používateľa hal
Pi, 08. 10. 10 - 00:54 ad naivne kolena | hal

nezaujima ma tvoja pretvarka, alebo to na co sa hras. nechcem sa s tebou zoznamit. uvazovat o druhych stranach - som emocnointeligencny polodebil a ty si tu kvoli pisaniu. tak pis. studuj o pisani. mozno sa tu najde nejaky dobrak, ktory ti vysvetli gramaticky rym a posunie ta tymto poznatkom. mozno nie. mam jedinu radu. nehadz svoje veci na net skor ako po tyzdni odo dna kedy ich napises, vratis sa k nim a preskrtas ich. 

Obrázok používateľa hal
Št, 07. 10. 10 - 19:04 ad naivne kolena | hal

ty prestavas verit, ze je zacinajuci a ja si neprestavam hovorit, co ten tu robi - a nemyslim to v pozitivnom slova zmysle. sorry, nedam kritiku, nechce sa mi to opatovne citat.

Obrázok používateľa hal
So, 02. 10. 10 - 20:16 ad Skrútenie | hal

hej..  stava sa... nie vsetci vsak takto zacinaju

Obrázok používateľa hal
So, 02. 10. 10 - 17:57 ad Skrútenie | hal

krv, vtaky, sklo, bozk na druhu:) romantika jak hovado :D .. prepac mi prosim tu vetu pred smajlom, ale pripomenul si mi moje zaciatky a zaciatky tolkych  zien, co takto pisali a mozno este stale pisu, kym s tym raz neprestanu

Obrázok používateľa hal
So, 02. 10. 10 - 17:46 ad Prečo? | hal

mozne pouzitie tohto slovickarenia v texte, ktory by nebol zalozeny na tomto slovickareni, by sa mi asi pacilo viac a uvitala by som to ako spestrenie a dynamicky naboj, takto sa neviem zbavit pocitu prilisnej moralizacie, ktory prave mam (nech je ta moralka akakolvek)

Obrázok používateľa hal
So, 02. 10. 10 - 17:34 ad Ani pamäť | hal

:) nikdy som nemala rada zvolacie vety v basnach, o perspektiva, o laska, o vlast moja :D o fortuna - ta posledna je vyborna skladba, ostatok basne usiel - :) chcela by som vidiet tu nepreskrtanu povodnu vec

Obrázok používateľa hal
Ut, 28. 09. 10 - 13:52 ad Wras | hal

mne dvojite w pripomina emo generation :D

Obrázok používateľa hal
Po, 27. 09. 10 - 21:17 ad Wras | hal

.) isiel na to jednoducho - :D vygooglil si to

Obrázok používateľa hal
Ut, 21. 09. 10 - 22:19 ad zlodejina | hal

alebo nemaju predstavivost, alebo vidia machule, pretoze to jednoducho machule su.. hej, je viac moznosti..

Obrázok používateľa hal
Ut, 21. 09. 10 - 21:00 ad zlodejina | hal

hmm ...  niektori ludia hladaju v machuliach motyle, iba preto, ze ich tam chcu vidiet...

Obrázok používateľa hal
Po, 05. 07. 10 - 20:35 ad Sníšek' | hal

nie, myslim ten stvorec (lichobeznik tam ani nie je -  http://cs.wikipedia.org/wiki/Lichob%C4%9B%C5%BEn%C... , este som tam videla nejake obdlzniky, ak ti to pomoze.)

Obrázok používateľa hal
Po, 05. 07. 10 - 11:11 ad Sníšek' | hal

tak ten hlas ber ako moj, :)  aj ked -  uprimne - je to viac grafika ako poezia...

 

kazdopadne v istom zmysle mi  pripomenuli tie obrazky, feynmanove diagramy, vysvetlim,

 

v 80 rokoch tusim, ked feynman vo fyzike nahradil zlozite a nepresne  diferencialne pocty elektromagnetickych javov priam az primitivnymi diagramami,  nahradil vlastne matematiku geometriou, nieco neuveritelne, bolo to z hladiska popisovania fyz javov komplexna zalezitost, neskutocna euklidovska predstavivost  - a prave z tohoto hladiska ma tie tvoje obalky na casopis zaujali...

 

trocha som pri tom rozmyslala nad otazkou literatury - ako literis :  a uvazovala nad teoriou literatury ako kombinatoriky - ked sa pozrieme na literaturu ako na kombinatoriku elementarnych castic - pismen a vektorov - slov  - ako by asi vyzerala geometria takejto kombinatoriky? uvazovala som nad tym a ten myslienkovy pochod sa mi v podstate pacil.. nakoniec, myslim vo vysledku som prisla na to, ze stvorec, by mohol byt celkom dobre jej vysledkom  ..

 

 

Obrázok používateľa hal
Ut, 01. 06. 10 - 16:50 ad modifikacie Cuculus | hal

precitala som si tie tri basne, co tu mas.. a neznechutil(a) si ma natolko aby som si ta uz nikdy neprecitala.. naopak.. je to -  ako to - hmm.. zableskove? :))) .. moze byt

Obrázok používateľa hal
Ut, 01. 06. 10 - 16:44 ad Mantra | hal

existuje krasna vec od Ikkju Sodzuna :

 

basne? take jedna dobra forma utrpeni

ale lide to miluji

lide jsou hloupi

jako kone, kravy

Obrázok používateľa hal
Po, 24. 05. 10 - 16:58 ad Ortenova cena pre Honzu Těsnohlídka | hal

kto sa boji... nech nejde do lesa :) zivot je o vybere - bud to niekam posles, alebo to niekam posles

 

a ked ti to nevyjde.. :) furt ti ostava pismak a fora a moznost viest masturbacne keci o niekoho priemernosti

Obrázok používateľa hal
Ne, 23. 05. 10 - 22:56 ad Ortenova cena pre Honzu Těsnohlídka | hal

jj -  je to vystizne ... povedia, ze mozu za tvoj uspech, povedia , ze si priemerny a su tu aj lepsi, priznaju, ze ta vykradaju a potom ta obvinia, ze preco nevychovavas dalsiu generaciu ... netculture ..

Obrázok používateľa hal
Ne, 23. 05. 10 - 22:42 ad Aha ho! | hal

hmm.. nemam rada texty spoliehajuce sa na metafory

Obrázok používateľa hal
So, 15. 05. 10 - 11:35 ad Ortenova cena pre Honzu Těsnohlídka | hal

:) to som nepovedala... k recenzii je to uz stara vec - som myslela to, ze niekde inde som ju uz preberala, stalo to dost casu  a nemam potrebu sa k nej vracat. bolo to sucastou komentu  prepac, ze som to dala po vlakne a nechcela sa k tomu vyjadrit

Obrázok používateľa hal
Pi, 14. 05. 10 - 13:39 ad Ortenova cena pre Honzu Těsnohlídka | hal

prepac, dala som to po vlakne, 50 tacov suvisi s tym, ze Ortenova cena je uznavana a honorovana vec.. :) k recenzi - je to uz dost stara vec tento clanok

Obrázok používateľa hal
Pi, 14. 05. 10 - 13:28 ad Ortenova cena pre Honzu Těsnohlídka | hal

:) k prvemu miestu je mim. odmena 50 tacov :)

Obrázok používateľa hal
Ut, 27. 04. 10 - 08:34 ad Plagiátor Ivan Kolenič ? | hal

kracajuca? prestala som pouzivat ten nick, ked som skoncila s madnessom. pre mna je to uzavreta a tusim uz  viac nez dva roky stara zalezitost. nevidim zmysel v jeho pripadnom pouzivovani, alebo obnovovani v suvislosti so mnou, ked sa ti paci, tak si ho vezmi.

 

k veci - nepovedala som nic z toho:

 

Povedat ze je to trapne takto to vytahovat a ze sa to deje neustale alebo nebodaj ze nikto si toho predsa ani nevsimne mozno smutne vypoveda o charaktere diskutujuceho.

 

dakujem za zavery o mojom charaktere . mne stacilo ubezpecenie od jj-a, ze ti veri, ze nieco nebudes zvelicovat, alebo prekrucat, ked pouzijes - jednu citaciu z textu v svojej uvahe bez vyjadrenia druhej strany.

 

 

Obrázok používateľa hal
Št, 22. 04. 10 - 17:46 ad Plagiátor Ivan Kolenič ? | hal

:) je to vytrhnute z basne (tudiz ponechane bez moznosti urobit si vlastny usudok) a zvelicene - okopiruj tri verse - si plagiator a sucasne aj tvoja tvorba- okopiruj piesen je z toho hit :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=7cL_1bmYCzs

 

vs

 

http://www.youtube.com/watch?v=IhIYSfSNI2Y

 

neriesim :)

 

 

Obrázok používateľa hal
Ut, 20. 04. 10 - 17:03 ad Plagiátor Ivan Kolenič ? | hal

myslim, ze toto je skor bulvar nez literarna teoria ...

Obrázok používateľa hal
Ut, 13. 04. 10 - 19:34 ad kloaka 1 - 2/2010 | hal

a ten Hevier - to aj cital :) ?

Obrázok používateľa hal
Ut, 13. 04. 10 - 08:14 ad kloaka 1 - 2/2010 | hal

uzasne obrazky :) celkovo -  dobra praca s vyberom, usporiadanim  a clenenim rubrik. :( az na tu znakovu rec :D

Obrázok používateľa hal
Št, 18. 03. 10 - 20:45 ad vymedzený mezanínom | hal

basen ako vedlajsi produkt?????

 

co preco? preco ma neberu basne ktore su jednovyznamove manualy a jediny rozdiel medzi nimi a hadankou je v tom, ze odpoved je v nazve a utvar je bez otaznika? alebo preco je nieco basen v proze a nie proza s lyrickymi prvkami?

 

 

 

Obrázok používateľa hal
Št, 18. 03. 10 - 18:05 ad vymedzený mezanínom | hal

je basen v proze skutocne basnou? alebo je to vyuzitie lyrickych prvkov v proze?..  je modra farba modrou tym, ze sa zmies zelena so zltou, alebo je urcena vlnovou dlzkou? pre mna je toto dielo definiciou s vyuzitim obraznosti - nieco ako vykladovy slovnik - pre vas basnou v definicii .. nevermind - subjektivita je zaklad vyvoja...

Obrázok používateľa hal
St, 17. 03. 10 - 16:23 ad vymedzený mezanínom | hal

..  priehlavky, achilovky, reflexy a pnutia - ako spieva elan v caba neblazni - vsade su ti isti ..:) ze vas to bavi - ako definicia uchvatne - na basen malo

Obrázok používateľa hal
Ne, 14. 03. 10 - 17:17 ad Splývanie | hal

ja nevidim nic zle na strukturalizacii poviedky pomocou vykreslenia charakterov - naopak - zdoraznili rozpravaca v jeho pozicii pozorovatela - vsetko plynie mimo neho - nedolezity clovek uprostred pachov a vody, ktory sa na nic nehra len pasivne prijma to, co a kto prichadza ... bolo to prijemne vykreslenie nezasahovania do deja, ktory sa nakoniec postaral sam o seba :)

Obrázok používateľa hal
St, 10. 03. 10 - 16:58 ad Zelgin Babylon | hal

napísané velmi dobre - lahkou rukou - lenze druhá polovica - neskutočný zmatok - fikcia buducnosti prepletena so snami a názormi a nedokoncené príbehy, prelinanie casu kde nic do nicoho nezapada.. pribeh potreboval asi viac priestoru - alebo casu.. pekny a citavy styl mas..

Obrázok používateľa hal
Pi, 12. 02. 10 - 19:54 ad Znakov (vrátane medzier): 286 | hal

vogonska je predsa az tretia najhorsia vo vesmire :)